totalen berekenen in een rapport (in kolommen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymin

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
127
Hoi Allemaal,

Ik heb een rapport waarbij ik aan het eind van elke rij een formule gebruik om een regeltotaal te berekenen.
Code:
=(([uren]+IIf([reisuren] Is Null;0;[reisuren]))*IIf([uurtarief] Is Null;0;[uurtarief]))+([Gereden KM]*IIf([KM vergoeding] Is Null;1;[KM vergoeding]))
(deze is zo lang, omdat er veel "0" waarden in de regel kunnen staan)

Nu wil ik graag in de kolom waar deze formule steeds voorkomt het totaal (SOM) berekenen. Het gaat niet met de standaard keuze "totalen" hier kan ik alleen maar voor records kiezen.

Iemand enig idee?
 
In een rapport kun je totalen berekenen over een sectie. Als je dus een Groepskoptekst of voettekst hebt, kun je daarin een tekstvak maken met als besturingselement =SOM([Naam van het tekstvak]). Je krijgt dan een optelling op basis van de gegevens per groep. Hetzelfde geldt voor de Rapportvoettekst; ook daarin kun je een Totaalberekening maken op dezelfde manier.
In de Detailsectie kun je geen totalen berekenen. Als je dus (sub)totalen wilt zien, zul je daarvoor met de knop <Sorteren en Groeperen> eerst relevante groepen moeten maken.
 
hoi,

Ik heb het anders opgelost;

Ik heb laat de berekening nu doen in de query, die neem ik mee in het rapport (is dus enkel een getal en geen formule in het rapport) nu werkt de functie Totalen en dan som wel voor de kolom.

Is er overigens een manier om de Expr1 naam te wijzigen?
 
Door een andere naam voor de dubbele punt te typen.... Dus Expr1: wordt dan Totaal:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan