Totalen Berekenen Per werknemer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneRijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met een DB om onze vakantie uren bij te houden.
Nu heb ik een aantal tabellen (met bij passende formulieren om dit in te boeken), oa,

OverVanVorigJaar
AantalDitJaar
ExtraUren (Overwerk uren)
VakantieUren

Nu wil ik hier een berekening op los laten, namelijk,

OverVanVorigJaar + AantalDitJaar + ExtraUren - VakantieUren

Ik wil nu dat ik een overzicht krijg per werknemer (dus 1 regel per werknemer) met deze berekening.

Ik heb de berekening aardig voorelkaar. :) maar ik wil geen dubbele regels zien.
Zie voorbeeld bijlage.
Hier zie je dat "werknemer1" 2 regels heeft, de berekening klopt, maar zoals gezegd wil ik dit gewoon op 1 regel zien.
Als deze werknemer bv 20 dagen vakantie opneemt, dan zou ik dus 20 regels krijgen.
Dit ivm een werknemers formulier (zoals je kunt zien van de contactpersonen voorbeeld db)
Hierop wil ik een 2de (sub)formulier tabje, maken waarop dit resultaat te zien is.
Dus als ik de gegevens van werknemer jantje open, ik dan naar het tabje vakantie uren kan gaan en daar 1 regel zie waarbij zijn vakantieuren overzicht staat.

Iemand een id hoe ik dit kan doen...

Bedankt alvast.

Peace,
René Rijk. :)

Bijlagen

• voorbeeld01.jpg
    voorbeeld01.jpg
    53 KB · Weergaven: 54
Meerdere tabellen

Het is zo niet te zeggen waar het aanligt, waarschijnlijk heb je voor deze werknemer meer dan 1 rij in één van de betrokken tabellen. Je kunt dit voorkomen door de query op groeperen te zetten en vervolgens alleen de werknemer op group by en de andere kolommen op som.

Bedankt voor je antwoord. :)
Maar ook dat werkt niet.
Het is namelijk zo dat de [Over van Vorig Jaar] En [Aantal dit jaar] maar 1 x worden ingevoer. Aan het begin van een nieuw jaar.

Mag ik je de database toesturen zodat je eens kan kijken wat er fout is (als je daar tijd en zin in hebt natuurlijk.)

Peace,
René Rijk. ;)

Laatst bewerkt:
Na wat klooien vandaag heb ik het toch voor elkaar gekregen..
Case closed. :)

Peace,
René Rijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan