• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen generen uit uitrrekstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisDijkhof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Hallo allemaal ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een uittrekstaat gemaakt met diverse materialen, nu wil ik graag onderaan het werkblad dat er automatisch in totaal overzicht wordt gegenereert met daarin de totale hoeveelheden van elk product.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen, bij voorbaat dank!

Bijlagen

Dennis,

Onderaan in A een lijstje met producten en in I achter ieder product de formule:
Code:
=ALS(ISLEEG(A102);"";SOM.ALS(A$7:A$99;A102;I$7:I$99))

Groet,

Alvast bedankt, maar kan hij de omschrijvingen ook automatisch eruit halen? dat ik die zelf niet hoe in te vullen?
Groet!

Ongetwijfeld, maar ik zou niet weten hoe. Ik zou in dat geval een aparte lijst in een apart bestand maken met alle producten die kunnen voorkomen. Daar een unieke code per product aan hangen en dan in de werkstaat slechts werken met het nummer en er een vertikaal zoeken opdracht aanhangen. Dan is de totaallijst ook zo gemaakt.

Groet,

Heeft iemand anders mischien nog ideeen hoe ik dit probleem kan oplossen? dat het automatisch wordt gegenereerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan