Beste
Ik heb een probleem bij het opmaken van een rapport dat een factuur opmaakt.
Zo is mijn factuur opgebouwt in de ontwerpweergave:
(koptekst)
basis info van factuur: klant, datum, ...
(Details)
Hier worden de verschillende producten weergegeven (andere tabel dan koptekst)
product, aantal, verkoopprijs en totaal (=aantal * verkoopprijs)
mijn probleem is nu dat onderaan elke factuur ik een totaal moet kunnen maken van alle totalen uit details. (om daarna de btw te berekenen, ...)
Als ik het object totalen toevoeg bij details geeft hij dit (logisch) meerdere keren weer (per product).
als ik het in de sectie paginavoettekst plaats weet ik niet hoe ik de berekening kan maken van alle totalen vanuit details.
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem bij het opmaken van een rapport dat een factuur opmaakt.
Zo is mijn factuur opgebouwt in de ontwerpweergave:
(koptekst)
basis info van factuur: klant, datum, ...
(Details)
Hier worden de verschillende producten weergegeven (andere tabel dan koptekst)
product, aantal, verkoopprijs en totaal (=aantal * verkoopprijs)
mijn probleem is nu dat onderaan elke factuur ik een totaal moet kunnen maken van alle totalen uit details. (om daarna de btw te berekenen, ...)
Als ik het object totalen toevoeg bij details geeft hij dit (logisch) meerdere keren weer (per product).
als ik het in de sectie paginavoettekst plaats weet ik niet hoe ik de berekening kan maken van alle totalen vanuit details.
Alvast bedankt!