• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen onder elkaar plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemiddag,

Namens een collega heb ik de volgende vraag voor het meegezonden bestandje:

Per dag zijn er 3 ploegen (ploegnr. 1,2 en 3) werkzaam gedurende 8 uur per ploeg (zie kolom C).
Per uur wordt de produktie bijgehouden. (kolom D).
Aan het eind van elke 8 uur per ploeg zijn er ook een aantal fouten. Het totaal hiervan staat in cel E9 en deze worden dan ook gezet in E2 t/m E8
Voor ploeg 2 geldt: totaal aantal fouten in E17; deze komen ook te staan in E10 t/m E16.
Enz. voor elke ploeg.
Per dag wordt dit dus zo bijgehouden.

Wat hij nu graag zou willen is een overzicht per ploeg per dag in een ander gedeelte van het werkblad of op een ander tabblad met daarin een overzicht zoals aangegeven in G1 t/m K4.
Dit kan handmatig allemaal worden gedaan, maar dit is slechts een deel van enkele duizenden regels. Ik had voorgesteld met een draaitabel te werken of met een gefilterde lijst, maar voor verdere bewerkingen wil hij het perse zoals hij het gevraagd heeft.

Kan iemand hiervoor een macro maken ?

Namens mijn collega alvast bedankt.

M.vr.gr.
Eric

Bijlagen

Wat bedoel je met enkele duizenden regels?
Voor hoeveel dagen moet dit geschikt zijn?

Paul,

Dagelijks 3 ploegen van 8 uur, is 24 regels per dag over een heel jaar. Bij ons wordt 7 dagen per week gewerkt volcontinu, dus 365 x 24 regels = 8760 regels.

Een deel van de vraag heb ik mbv. een formule zelf op kunnen lossen.
Met de formule:
=SOM.ALS($B$2:$B$27;"21/08/07";$D$2:$D$27)
kan ik het totaal vinden van de produktie op 21/08/07. Hoe kan ik deze formule nu aanpassen dat ik alleen het totaal van ploeg 1 te zien krijg ? Of moet dit opgelost worden met een macro ?

Ben weer iets dichter bij de oplossing:
heb mbv. informatie op de site van Contextures de volgende formule gezet in cel J2 van mijn bestand en doorgekopieerd naar beneden en dan krijg ik per datum de totalen per ploeg:

=SOMPRODUCT(--($A$2:$A$500=G2);--($B$2:$B$500=H2);--($D$2:$D$500))

Wat ik nu alleen nog nodig heb is het aantal fouten per ploeg per dag.

Heb inmiddels het laatste probleem opgelost met de formule:

{=MAX(ALS(($A$2:$A$500=G2)*($B$2:$B$500=H2);$E$2:$E$500))}

Misschien zijn er betere oplossingen maar dit werkt in ieder geval.

Gr.
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan