• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen per aangegeven maand berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Ik heb een rooster wat ik voor mijn werk gebruik.
Nu ben ik met wat hulp al zo ver dat de data,weeknummers en de ort uitgerekend worden.

Wat ik nu zou willen is dat ik in de kolom Totaal alleen het totaal van de daarboven aangegeven maand uitgerekend wordt.
Dit dus ook in de ORT-berekenening in de groene kolommen.

Wat ook mooi zou zijn is dat als ik een celbereik blauw maak (ziekte), dat hij de waardes die in die cellen staan berekend, en in de kolom ziekte zet.

Bekijk bijlage TryOut Rooster.xlsm

Niemand????

Is de vraag niet duidelijk genoeg?

Als ik V2 vergelijk met de data in D6;F6;J6;L6;N6;P6;R6 en daar staat allebei 1(=januari),
dan moet hij in S7 alles van januari berekenen. In dit geval E7 t/m R7. C7 en D7 laat hij dus buiten de berekening omdat dit december is.

Ik heb een SOM.ALS berekeneing geprobeert, maar krijg allerlei foutmeldingen. Mijn berekening was:
=SOM.ALS(MAAND(V2)=MAAND(D6;F6;J6;L6;N6;P6;R6); (D7-C7)*24;(F7-E7)*24;(H7-G7)*24;(J7-I7)*24;(L7-K7)*24;(N7-M7)*24;(P7-O7)*24;(R7-Q7)*24;W7*4

Werkte niet.
Help!!!!

Groet Marc

Sylvester,

Helemaal geweldig. Precies zoals ik het hebben wilde.
Dit scheelt me een hoop werk.

Hoi Sylvester,

Ik zit nog met een probleempje.
Ik wilde wat veranderen aan de lay-out, door naast de kolom S een kolom in te voegen en daar de totalen per maand in te zetten(dat wat je nu in kolom AF hebt staan). De hele groene berekenening is overbodig geraakt, en die kolommen wilde ik verwijderen.
Nu kreeg ik overal #NAAM? in de ORT berekenings Tabel, en ###### in de totaalkolom.
En dat terwijl de kolomverwijzing in de formule gewoon klopte.

Ik begrijp hieruit dat ik niet zomaar kolommem kan invoegen en verwijderen. Ik snap echter niet zo goed waarom.

Ik kwam achter nog een probleempje waar ik geen rekening mee had gehouden. De slaapdiensten zet ik er nu handmatig bij, en die worden dan opgeteld bij de weektotalen.
Dit gaat niet meer op omdat de week nu vaak gesplitst is, terwijl iemnd misschien aan het begin en eind een slaapdienst heeft gehad. Is er een manier om de slaapdienst et koppelen aan de dienst die om 23:00 eindigd, en die 07:00 uur begint(dat er dus 4 uur bij opgeteld worden).

Laatst bewerkt:
als je de groene kolommen verwijderd gaat er iets mis als er ergens van die groene gegevens gebruikt worden.
de overuren tabel haalde daar zijn procentjes uit. nu niet meer.

voor de slaap dienst is er een 50% waarde aan de tabel toegevoegd deze geld voor elke dag van
0:00 tot 7:00 en
van 23:00 tot 24:00
dus als je vrijdag 12:00 tot 24:00 invult en
zaterdag 0:00-12:00 invult
dan heb je vrijdag 1 slaap uur (50%) en zaterdag 7 slaap uren (50%)
zie voorbeeld:

Bijlagen

Hoi Sylvester,

Nog bedankt voor de laatste versie. Geweldig.
Twee vraagjes nog:
-Is het mogelijk om een streepje tussen de tijden te plaatsen (12:00 - 22:00).
-Zouden feestdagen zo verwerkt kunnen worden dat deze automatisch 145% krijgen?
Ik heb wel ergens een berekenening van feestdagen gevonden. Maar de formules in VBA zijn voor mij zo onbegrijpelijk dat ik niet weet hoe je daar naar kunt verwijzen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan