• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen Per maand optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

giuly88

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2007
Beste Excel gebruikers,

Ik een soort ALS functie moeten hebben.
Bedoeling is dat de functie zelf alle maandtotalen uit een ander tabblad gaat optellen en die dan in de cel plaatst.

ik zou graag willen werken zonder de functie subtotalen omdat de gegevens continu worden upgedate.

vb. in de cel zouk ik alle totalen van de maand mei willen hebben.
de functie zou naar het ander tabblad moeten gaan en daar uit een lijst (met verschillende maanden door elkaar) alle bedragen van de maand mei zoeken en die bedragen ook nog eens met elkaar optellen.

Is dit mogelijk??

Met vriendelijke groet

Giuly88

Ron,

dank je voor je extreem snelle reactie.
Het is mij gelukt

Dank u

Kan het ook met nog een extra zoekterm erbij?

De maandtotalen zouden per segment in een apparte cel moeten komen.
dus uitgesplitst.

vb : Products A is in de maand mei 2007 2000keer verkocht.
de formule zou alle verkopen van Product A's van de maand mei 2007 in een cel moeten plaatsen.

in de lijst waaruit hij moet zoeken staan echter maanden en product types dooreen dus het zou naar de 2moeten zoeken en resultaten optellen

is dit mogelijk?

Post eens een voorbeeld bestand; dat praat wat makkelijker

Ron

Bekijk bijlage Benelux abc-budget 31052007 (2).zip

Hierin bijlage.

even verder uitleg mss.

Op het laatste tabblad zie je maanden en types (plattes, IBC , etc)

Bedoeling is dus :

dat in B21 het totaal aantal verkochte FLC's komen te staan die in de maand januari 2007 ge plant zijn.

Het planningstabel vind je op het 3de tabblad : in kolom E vind je het type terug en in kolom F de datum.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om alle flc's die in januari verkocht zijn om de totalen daarvan [kolom K(3de tabblad)] om die op te tellen en in de cel B21 te zetten.
Zelfde scenario met de rest van het tabel, ik dnek wel dat dit met 1 formule kan lukke maar weet niet hoe

mvg

zit helaas nog een foutje in ron :s

of het ligt mss aan mijn installatie maar ik kom als uitkomst 0 terwijl er toch al getallen in staan

maar toch bedankt voor je hulp

mss kan je me iets verder helpen?

Dit is de formule:

=SOMPRODUCT(('Ongoing projects & FY Forecast'!$E$5:$E$62=$A21)*('Ongoing projects & FY Forecast'!$F$5:$F$62=B$19)*('Ongoing projects & FY Forecast'!$K$5:$K$62))

maar je zal wel kolom K op het andere blad moeten herwerken, mogelijk ook de andere kolommen, om het echt werkend te krijgen. Er staan zowel spaties als getallen in e.d.

Wigi

Wat moet er da juist veranderd worden?

ik heb alles al geprobeert te verandere maar ik krijg telkens foutmelding #WAARDE!

in elk geval al bedankt voor je hulp

Zoveel mogelijk de cellen met tekst proberen vermijden. Dus ook cellen met een spatie in: " "

Giuly

Je ziet toch dat je wel spaties gebruikt op het blad Ongoing projects & FY Forecast? Wat denk je dat het laatste is in deze formule:

=ALS(I5=39083;J5*L5*K5;" ")

In het blad Budget & Forecast, is rij 20 en kolom A helemaal niet nodig.

Wigi

Dit werkt wel:

=SOMPRODUCT(('Ongoing projects & FY Forecast'!$E$5:$E$26=$B22)*('Ongoing projects & FY Forecast'!$H$5:$H$26=C$19)*('Ongoing projects & FY Forecast'!$M$5:$M$26))

Dit is als probeersel tot en met rij 26.

Als je het tot en met rij 62 wilt, dan zal je de 2 titels (dit is tekst) eruit moeten halen.

Verander wel de spaties op het vorige tabblad door nullen of zo.

Wigi

Wigi,

Het werkt!!!!

1000 x Bedankt
Zonder u hulp was het nooit gelukt

gr

Giuly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan