Totalen uit een for loop optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muiter

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hoe kan ik het totaal van velden optellen die in een for loop staan? Ik heb weinig ervaring met javascript en geen enkel idee. De waarde die ik wil optellen worden reeds opgebouwd door js.

De waarde komen uit:
HTML:
<input type="text" name="bew_totaal[]" size="10" style="text-align:right;background-color: #f1f1f1" value="<?php if($bew_totaal[$i] != ''){ echo $bew_totaal[$i]; } ?>" readonly="readonly" />

hoi,

ik weet niet zeker of ik wel goed begrijp wat je bedoelt, het lijkt er op of je met PHP bezig bent.... ik zie namelijk geen javascript in je stukje code.

groetjes,

joran

Probeer eens iets in deze richting:

[JS]
<script type="text/javascript">

var els = document.getElementsByTagName('input');
var totaal = 0;
for ( var i = 0; i < els.length; i++ ) {
if ( els.name == 'bew_totaal[]' ) {
totaal += parsefloat ( els.value );
}
}

</script>
[/JS]

[EDIT]
Het zou kunnen zijn dat je op regel 6 de twee blokhaken weg moet halen...
[/EDIT]

Bedankt voor je reactie ErikBooy007, echter krijg ik wat ik ook probeer ik krijg de melding: deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund.

Probeer op regel 7 eens parsefloat te vervangen door parseFloat en als dat niet werkt moet je maar even aangeven op welke regel de foutmelding slaat...

Hier, E's code, maar dan anders:
[JS]/* tel alle velden met 'name' 'bew_totaal[]' bij elkaar op */

var i, totaal = 0;
var elems = document.getElementsByName('bew_totaal[]');
var l = elems.length;

for(i=0; i<l; i++)
{
totaal += parseFloat(elems.value);
}
[/JS]overgens komt het denk ik omdat IE geen getElementsByTagName ondersteund? (noot: vraagteken).

:thumb:

Hmm, volgens mij wel.

Ik vroeg me alleen af of het getElementsByName of getElementsByClassName was dat niet ondersteund werd... Volgens mij is het getElementsByClassName.