Hallo,
Hier mijn tweede Access-vraag. Het niveau wordt al iets hoger...
Ik heb het volgende formulier, genaamd 'Facturen':

Het formulier 'Facturen' is gebaseerd op de tabel [Facturen] en deze tabel bevat de volgende velden:
--------------------------------------
FactuurId
KlantId
FactuurNr
Factuurdatum
VerzendStatus
BetalingsStatus
Boekingsdatum
Totaal ex btw
Btw
Eindtotaal
Zoals je kunt zien in de screenshot worden de kosten ex btw per product ingevuld in het subformulier 'Advertenties'. Vervolgens wordt het totaal hiervan opgeteld in de voettekst van dit subformulier : deze velden worden niet-zichtbaar gemaakt.
Daarna worden a.d.h.v. deze niet-zichtbare totaal-velden uit het subformulier 'Advertenties' de volgende totaal-velden in het formulier 'Facturen' gevuld:
Totaal ex btw ---> Bron : =[Subformulier Advertenties].Form![Totaal ex btw]
Btw ---> Bron : =[Subformulier Advertenties].[Form]![btw]
Eindtotaal ---> Bron : =[Subformulier Advertenties].Form!Eindtotaal
VRAAG
Wat ik nu wil is dat deze totalen uit het formulier 'Facturen' geplaatst worden in de tabel [Facturen] (omdat ik de waarde van deze velden wil bewaren voor later gebruik). Deze tabel bevat nl. de volgende velden :
Totaal ex btw
Btw
Eindtotaal
... en deze wil ik dus vullen a.d.h.v. de waardes uit de totaal-velden in het formulier 'Facturen'.
Snapt iedereen het nog?
Het zal heel simpel zijn, maar wie kan mij hierbij helpen?
Dank,
Hier mijn tweede Access-vraag. Het niveau wordt al iets hoger...

Ik heb het volgende formulier, genaamd 'Facturen':

Het formulier 'Facturen' is gebaseerd op de tabel [Facturen] en deze tabel bevat de volgende velden:
FactuurId
KlantId
FactuurNr
Factuurdatum
VerzendStatus
BetalingsStatus
Boekingsdatum
Totaal ex btw
Btw
Eindtotaal
Zoals je kunt zien in de screenshot worden de kosten ex btw per product ingevuld in het subformulier 'Advertenties'. Vervolgens wordt het totaal hiervan opgeteld in de voettekst van dit subformulier : deze velden worden niet-zichtbaar gemaakt.
Daarna worden a.d.h.v. deze niet-zichtbare totaal-velden uit het subformulier 'Advertenties' de volgende totaal-velden in het formulier 'Facturen' gevuld:
Totaal ex btw ---> Bron : =[Subformulier Advertenties].Form![Totaal ex btw]
Btw ---> Bron : =[Subformulier Advertenties].[Form]![btw]
Eindtotaal ---> Bron : =[Subformulier Advertenties].Form!Eindtotaal
VRAAG
Wat ik nu wil is dat deze totalen uit het formulier 'Facturen' geplaatst worden in de tabel [Facturen] (omdat ik de waarde van deze velden wil bewaren voor later gebruik). Deze tabel bevat nl. de volgende velden :
Totaal ex btw
Btw
Eindtotaal
... en deze wil ik dus vullen a.d.h.v. de waardes uit de totaal-velden in het formulier 'Facturen'.
Snapt iedereen het nog?

Dank,