Hallo,
ik heb 2 tabellen: Budget en Contr(acten). De budgetten worden per jaar, per organisatie en per thema gegeven, velden die dus in beide tabellen voorkomen en in de queries dus ook allemaal gelinkt zijn. Een organisatie kan op meerdere thema's participeren. Ik heb een query (in VBA) voor de check op een budget overschrijding per thema. Een organisatie kan (binnen grenzen) zijn budget voor het ene thema overhevelen naar een ander thema. Noodzaak dus om een check te doen op organisatie niveau. Ik heb twee queries die de totalen berekenen per tabel en een query die die totalen gebruikt om het saldo uit te rekenen. Het lukt mij niet (geneste?) VBA query te maken voor de budget check per organisatie.
De twee subqueries:
SomBudget:
SELECT Budget.Boekjaar, Budget.LidID, Sum(Budget.Budget) AS SomBudget
FROM Budget
GROUP BY Budget.Boekjaar, Budget.LidID
SomProjFin:
SELECT Contr.LidID, Contr.Boekjaar, Sum(Contr.Projectfinanciering) AS somProjfin
FROM Contr
GROUP BY Contr.LidID, Contr.Boekjaar
Samenvoegen met (met oranje de twee invoervelden weergegeven voor de selectie):
SELECT SomProjFin.LidID, SomBudget.Boekjaar, Sum(SomBudget.SomBudget) AS SomVanSomBudget, Sum(SomProjFin.somProjfin) AS SomVansomProjfin, [sombudget]-[somprojfin] AS Saldo
FROM SomBudget INNER JOIN SomProjFin ON (SomBudget.LidID=SomProjFin.LidID) AND (SomBudget.Boekjaar=SomProjFin.Boekjaar)
GROUP BY SomProjFin.LidID, SomBudget.Boekjaar, [sombudget]-[somprojfin]
HAVING (((SomProjFin.LidID)=forms![invoer gegevens]!lidorganisatie) And ((SomBudget.Boekjaar)=forms![invoer gegevens]!boekjr))
Heeft iemand een idee op welke manier dit kan?
Geraldo
ik heb 2 tabellen: Budget en Contr(acten). De budgetten worden per jaar, per organisatie en per thema gegeven, velden die dus in beide tabellen voorkomen en in de queries dus ook allemaal gelinkt zijn. Een organisatie kan op meerdere thema's participeren. Ik heb een query (in VBA) voor de check op een budget overschrijding per thema. Een organisatie kan (binnen grenzen) zijn budget voor het ene thema overhevelen naar een ander thema. Noodzaak dus om een check te doen op organisatie niveau. Ik heb twee queries die de totalen berekenen per tabel en een query die die totalen gebruikt om het saldo uit te rekenen. Het lukt mij niet (geneste?) VBA query te maken voor de budget check per organisatie.
De twee subqueries:
SomBudget:
SELECT Budget.Boekjaar, Budget.LidID, Sum(Budget.Budget) AS SomBudget
FROM Budget
GROUP BY Budget.Boekjaar, Budget.LidID
SomProjFin:
SELECT Contr.LidID, Contr.Boekjaar, Sum(Contr.Projectfinanciering) AS somProjfin
FROM Contr
GROUP BY Contr.LidID, Contr.Boekjaar
Samenvoegen met (met oranje de twee invoervelden weergegeven voor de selectie):
SELECT SomProjFin.LidID, SomBudget.Boekjaar, Sum(SomBudget.SomBudget) AS SomVanSomBudget, Sum(SomProjFin.somProjfin) AS SomVansomProjfin, [sombudget]-[somprojfin] AS Saldo
FROM SomBudget INNER JOIN SomProjFin ON (SomBudget.LidID=SomProjFin.LidID) AND (SomBudget.Boekjaar=SomProjFin.Boekjaar)
GROUP BY SomProjFin.LidID, SomBudget.Boekjaar, [sombudget]-[somprojfin]
HAVING (((SomProjFin.LidID)=forms![invoer gegevens]!lidorganisatie) And ((SomBudget.Boekjaar)=forms![invoer gegevens]!boekjr))
Heeft iemand een idee op welke manier dit kan?
Geraldo