totalen van verschillende BTW tarieven berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chefstef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
hey,

Ik heb een heel simpel factuurprogrammatje gemaakt met access. Allen ik kom er even niet meer uit. Hierbij geef ik aan voor welke klant het is, wat hij krijgt(artikel), hoeveel hij krijgt(stuks), hoeveel 1 artikel kost(prijs) en welk BTW percentage geldt voor dat product. Totaal rekent hij uit door stuk*prijs te doen. btw door stuk*prijs *BTW percentage.

Tot hier gaat het goed, nu moet ik als ik meerdere factuurregels heb die allemaal weer een verschillend BTW% hebben, de totalen nog uitrekenen om te vermelden onder aan de factuur. Dus dat ik dit idee krijg onder aan de factuur:

totaal excl BTW: =[stuk]*[prijs]
totaal BTW 6%: =???
totaal BTW19%: =???
totaal incl BTW:

Weet iemand hier een oplossing voor zodat ik onder aan de factuur de totalen krijg te zien?
is iets met een bepaalde Query iets????

Groeten,

stefan

Laatst bewerkt:
maak in het ontwerp weergae een extra textveld aan.
zet in dit textveld
= naam van het veld van het bedrag zonder btw * 1,19
dus bijvoorbeeld
= bedrag*1,19
en
=bedrag*1,06

als dit niet werkt maak van de comma een punt weet niet hoe inacces decimalen worden aangegeven.

suc6:D

ik heb het zo gedaan elk art. krijgt zijn btw code, als ik het art. opgezocht heb dmv. keuzelijst met invoervak dan bij after update het btw bedrag uit laten rekenen wel om denken dat je btw "hoog" en "laag"in twee verschillende velden plaats v.b Me.btwbedraglaag = Me.Regeltotaal * btwperclaag / (100 + btwperclaag) dit doe ook voor btw hoog dan tel je beide velden op en je btw laag en btw hoog gescheiden
veel succes

chris

PS dan moet in het onderliggende tabel wel deze btw laag en btw hoog velden zijn aangemaakt

Om (boekhoudkundige) problemen te voorkomen hou ik in mijn software altijd alles ex BTW. Ik bepaal dan een som per btw groep en bereken hier het percentage over uit. Anders krijg je altijd verschillen van een paar cent in het totaalbedrag (vanwege de afronding). Was voor mij de reden om Exact Compact/Factuur destijds niet meer te gebruiken. Tip van de Exact helpdesk: één factuurregel invullen, de rest als tekstregels.

Kun je niet per regel aangeven welk btw-tarief gehanteerd moet worden? Het nettobedrag (dus zonder btw) per btw-tarief in het geheugen bewaren.
Aan het eind kun je dan per btw-tarief het btw-bedrag bepalen naar aanleiding van het netto-bedrag dat in het geheugen staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan