• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen worden niet berekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

anneslok

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Bekijk bijlage Mutaties Suzanne Slok reserve.xlsm

Dag,
Ik ben bezig om mutaties in te voeren. Het bestand is vorige week gemaakt door het forum en ben er erg blij mee.

Bijna alles werkt, alleen het tabblad totalen per code niet,...... de mutaties worden niet bijelkaar opgeteld.
Van harte hoop ik op de deskundigheid van u.

Hartelijk gegroet,
Anne

de formule in het tabblad "Totalen per code" kijkt nu alleen tot rij 20 van het tabblad "Invoer".

Code:
=SOMPRODUCT((Invoer!$A$2:$A$[COLOR="#FF0000"]20[/COLOR]='Totalen per code'!$A2)*Invoer!$D$2:$D$[COLOR="#FF0000"]20[/COLOR])

Pas deze rode getallen aan naar een bereik wat volgens jou werkbaar is, Ik weet niet hoeveel rijen je verwacht te gaan gebruiken, maar ik zou het op 10000 zetten.

Suzanne,

Probeer deze eens.
PHP:
=SOMPRODUCT((Invoer!$A$2:$A$50='Totalen per code'!$A2)*Invoer!$D$2:$D$50)
Jouw formule kijkt tot regel 20 maar er staat meer data. Nu kijkt hij tot regel 50.
Naarmate je meer data invult zal je de waarde 50 in de formule moeten aanpassen.

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan