• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaliseren in een matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masjimo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
In de bijgevoegde spreadsheet is een voorbeeld weergegeven van een weekstaat zoals wij die willen toepassen.

De bovenzijde is een totaaloverzicht van de WEEKSTAAT: urenstaat / week / medewerker (functionaris - firma)

In een bijbehorend DAGRAPPORT wil ik per DAG de UREN per FUNCTIONARIS/FIRMA vermelden.

Ik heb wat zitten rommelen met extra cellen met daarin =dag&firma&functionaris maar kom er niet uit

Wie weet welke formules dit aankunnen?:confused:

Bekijk bijlage Testsheet 2.xlsx

Wat bedoel je met een weekstaat? Is dit iets wat je zelf invult of is het een soort van rapportage? Waarom staan er bij bv voorman Kees 3 rijen ingevuld op dinsdag? Zijn dit drie verschillende projecten? Of 3 verschillende weken?

In de weekstaat wordt bijgehouden door de leidinggevende.
Hij houdt bij wie waaraan heeft gewerkt/dag; dat kan dus op diverse onderdelen zijn; vandaar dat er meerdere regels zijn waar uren in verantwoord worden!
(Het aantal uren per dag moet je je dus niet op blind staren..)

Het gemaakte overzicht gaat over 1 week;
Horizontaal: Medewerkers/Firma met de dagen van de week.
Verticaal: de onderwerpen waaraan gewerkt wordt

Hopelijk duidelijk genoeg; dat is altijd het lastige als het erg vakinhoudelijk wordt...... stap je zelf over de onlogica van een ander heen...

Hoi Masjimo,

Ik zag dat je vraag nog niet opgelost was.

Je kunt het beste SOMPRODUCT gebruiken, maar dan moeten de namen wel overeenkomen (dus niet Betontimmerman in de staatjes en Betontimmerlieden in het overzicht, Excel kent geen meervouden).
Code:
=SOMPRODUCT(($A$9:$AN$9=LINKS(A$32;2)&F33&A33)*($A$28:$AN$28))
in H33. $AN$ kun je eventueel verlengen naar bijvoorbeeld $BZ$ of een andere kolom. Dan kun je extra mensen toevoegen aan je overzicht.

Je zult ook zien dat jouw handmatige optelling niet klopte.

Groet,
Jeroen

Jezet,

Bedankt, dit is inderdaad heel wat simpeler als ik het tot nu toe had opgelost!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan