touchpad acer 8930

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloeug

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Hoi lui ,
Ik heb vandaag een acer aspire laptop 8930g met vista terug gebracht naar xp.
Op zich draait hij nu prima maar de touchpad werkt niet. De driver ervoor is geinstalleerd ( laatste versie ) maar ik zie hem niet terug in het apparaat beheer.
Op het toetsenbord kan ik hem in en uitschakelen maar dat haalt niets uit.

iemand een idee ??
gr carlo

Waar heb je de XP drivers vandaan dan??? Wat Acer ondersteunt geen XP voor die laptop!

her en der gezocht op het internet. juiste drivers gevonden. en de machine loopt goed alleen de touchpad weigert voorals nog functie

Dan is er helaas maar 1 advies: door blijven zoeken en hopen dat die driver uberhaupt bestaat....

Daar heb ik o.a. de meeste drivers vandaan , inclusief de synaptics. later ook bij synaptics zelf de driver nog gehaald. gekke is dat eigenlijk ook al tijdens de installatie van windows de touchpad het al niet deed. windows xp met sata drivers geslipstreamd geinstalleerd !!! mischien dat daar een fout inzit maar lijkt me dat later met een instal van de touchpad driver het zaakie toch zou moeten doen. Ik heb de bios ook al gecheckt maar uiteraard is dat alleen maar summier....

de chipset drivers heb ik gelijk na de install gedaan, dus niet in de slipstream.
naar mijn mening zijn ze wel opgestart anders zou in apparaat beheer meer problemen te zien moeten zijn toch ?

kom er achter dat ik ook de drivers voor het toetsen bord mis.
microsoft ehome mcir 109 toetsenbord
toetsen van microsft
ehome remote control toetsenbord,

op het net vind ik diverse verwijzingen naar de site van microsoft maar daar kan ik de juiste software niet vinden....

ik had het over de synaptics-driver. Ik had eerder ook problemen, maar toen moest ik hem stees met de hand opstarten.

Ik weet het niet precies meer, maar ik heb hier wel een readme-bestand van mijn synaptics driver. Moet je maar eens lezen.

Bijlagen

dank je wel. heb hem even gelezen. ondanks dat ik de driver geinstalleerd heb zie ik hem niet op de taakbalk rechts onder en staat hij ook niet onder de verwijzing van aanwijs apparaten in het config scherm. vraag me toch af of er iets niet goed is gegaan met de geslipstreamde instal van windows. Bij de laptop van mijzelf en die van mijn dochter doet de touchpad het altijd meteen na het kopieren van de drivers en de install bestanden voor de installatie van windows.....:confused:

Werkt het touchpad wel? Want ik heb hem ook niet rechtsonderin staan, maar dat komt omdat ik hem heb verborgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan