Touchpad Toshiba - scrollen met twee vingers schakelt soms automatisch uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvano08

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Beste helpers,

Graag zou ik jullie hulp willen vragen bij het volgende probleem. Ik zal dit zo goed mogelijk proberen te beschrijven.

Regelmatig komt het voor dat mijn taakbalk opeens stopt met goed functioneren. Ik heb een Windows 10 besturingssysteem (upgrade vanuit Windows 8), en dit lijkt te zijn begonnen sinds ik dit besturingssysteem geïnstalleerd heb. Wat er dan precies gebeurt is dat ik de menu'tjes omhoog komen als ik op de icoontjes rechts (bijvoorbeeld batterij en verbindingen) niet meer krijg, en daarnaast dat de startknop niet meer werkt (er gebeurt niets als ik erop klik). En nu komt het.

Mijn computer lijkt dus ook te merken als de taakbalk niet functioneert en start deze na enige tijd opnieuw op waarna alles weer functioneert. Echter, hiermee verlies ik dus op de een of andere manier ook de functie om te scrollen met twee vingers (alle andere functies van het touchpad doen het dan nog). De instellingen van het touchpad controleren, de optie 'scrollen met twee vingers' uit- en inschakelen en het hele touchpad uit- en inschakelen hebben allen niets opgeleverd. Ook het installeren van missende drivers en het hele eraf gooien van de software van de touchpad en deze opnieuw installeren hebben geen oplossing geboden. Het enige dat werk, is de hele computer opnieuw opstarten. Hierna werkt de touchpad weer perfect.

De gegevens (hopelijk zijn deze genoeg) zijn:
Laptop: Toshiba Satellite C50-B-14N
Touchpad: Synaptics Touchpad V7.5 op een PS/2-poort

Heeft er iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen en of er een daadwerkelijk verband is tussen het korte dysfunctioneren van de taakbalk?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Silvano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan