Touchpad uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Postma

Verenigingslid
Lid geworden
25 apr 2003
Ik heb een Acer laptop, waarvan ik de touchpad wil uitschakelen.
Het is een Aspire 7715Z.
Ik dacht met Fn-functieknop, maar daar zit géén touchpad-keuze bij.
Ik gebruik W7 Ultimate.

Iemand enig idee - tips - trucs?

Alvast dank.

Laatst bewerkt:
Touchpad blocker is helemaal geweldig. Heb het hier ook standaard draaien op m'n laptop, t.g.v. overgevoeligheid (en daardoor storingen) van m'n touchpad. :thumb:

.....helaas.........

Touchpad Blocker werkt niet.
Andere oplossingen?

Ok. Nou, ik heb zelf even zitten kijken, & euhhhmmm...:

Je hebt er het merk niet bijgezet, maar meestal is zo'n ding dat van Synaptics. In Apparaatbeheer staat het er niet als TouchPad bij, ook niet onder Verborgen apparaten, maar staat het in de lijst als PS/2 compatibele muis onder Aanwijsapparaten.
Ik heb het nog niet getest door een externe USB of PS/2 muis aan te sluiten, maar weet wel vrij zeker dat als je dat dus uitschakelt, je TouchPad het waarschijnlijk niet meer doet.
Als je dan een externe muis, PS/2 of USB, aansluit, word die daar er als het goed is apart bij gezet.

In Configuratiescherm, Programma's en onderdelen, kan je de Synaptics (of welk ander merk TouchPad) software in het geheel verwijderen. Daarna de computer herstarten.

Volgende probleem is dat Windows dan de hardware herkent & opnieuw de TouchPad zal proberen te installeren. Dit moet je dan zien te annuleren, & dan het vakje "Niet meer vragen om dit stuurprogramma te installeren" AAN vinken. Vanaf dan werkt je Touchpad niet meer, als het goed is.

(Je moet me er even doorheen fietsen als het er anders uit ziet of gaat, want mijn computer doet het net weer lekker! ;) )

Laatst bewerkt:
Nog even: zit onder F7 dus geen touchpadfunctie (handje/vakje)?

uitschakelen touchpad

Beste mensen.

Het is opgelost.
Ik trof, nét naast de Aan/Uit-knop, een klein onooglijk :shocked: knopje aan, waar je, met veel fantasie, een handje 'op 'n touchpad' kunt ontwaren.
Een keer indrukken en de Touchpad is uitgeschakeld.
Dank voor de moeite.

Paul :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan