Touchpad werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel23582

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2012
Hallo wie helpt mij,

Ik heb een Packard Bell TJ65 van ruim 2 jaar oud. Nu begon hij sinds enige tijd erg warm te worden. Na wat zoeken op diverse forums kwam ik erachter dat er stof of iets anders in de koelventilator kan zitten en dat het schoonmaken vrij eenvoudig zou kunnen door te afstoffen of met perslucht.
Ik vorige week de schroefjes uit mijn laptop gehaald om bij de koelventilator te komen. Nadat alle schroefjes eruit waren heb ik geprobeerd de twee delen uit elkaar te halen. Dit lukte aan de kant van mijn touchpad (onderkant) ongeveer een halve cm. Omdat ik gauw bang ben iets kapot te trekken heb ik de poging opgegeven en de boel weer dicht geschroeft. Daarna de laptop weer aan en sindsdien werkt het touchpad niet meer. Ook niet na opnieuw opstarten of de accu eruit en 30 sec de aan/uit knop ingedrukt houden.
Nu maar een losse muis gehaald omdat de laptop zonder muis onbestuurbaar is maar het is wel erg vervelend. Als ik naar apparaatbeheer ga en daar bij muis kijk dan staat alleen mijn losse muis ertussen en verder niets.
Iemand een idee hoe mijn touchpad weer kan gaan werken of hoe ik mijn laptop helemaal uit elkaar krijg zodat ik alsnog de koelventilator schoon kan maken??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
je zult je laptop toch weer open moeten maken, ik denk dat je een flat cable hebt losgetrokken of in het ergste geval hebt gescheurt.

Dank voor je snelle reactie. Heb je enig idee hoe ik hem helemaal open krijg? Ik kan hem aan de voorkant los krijgen maar ze zijkanten slechts een stukje en hoe verder naar achter hoe vaster hij zit. Net of hij vergrendeld is. Ben bang dat ik iets kapot trek. Heb overigens de voorkant alleen "gelift" dus niet helemaal open getrokken. Zou misschien wel los kunnen zijn maar kapot lijkt me sterk al weet je maar nooit met n Packard Bell :P

Jammer dat je 'zomaar' aan de slag was gegaan, eerder, met het uit elkaar schroeven van de laptop.
Packard Bell heeft er namelijk een handleiding voor: deze

Tijs.

Bedankt Tijs.

Als je die handleiding bekijkt is het inderdaad jammer dat ik al begonnen was. Maar heb van te voren op de site van packard bell gezocht en niet gevonden (misschien niet goed genoeg gezocht) en erheen bellen is kansloos aangezien het gemiddelde personeel van de klantenservice een iq van 0 heeft.

Ik kan er in ieder geval verder mee alleen jammer dat het in het engels is. Snap het meeste wel maar sommige woorden niet. Kan die uiteraard even opzoeken maar weet je of het toevallig ook in Nederlands beschikbaar is?

Michiel

Ok in ieder geval hartelijk bedankt voor de link en de hulp. Ik ga kijken of het mezelf lukt te repareren. Zo niet dan toch maar opsturen maar is best prijzig.

Nogmaals bedankt!

Wat je zou kunnen proberen is tekst-secties van die PDF naar het klembord kopiëren en dan te plakken in (bijv.) Google Translate en te laten vertalen van Engels naar NL.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan