touchpad werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tippelaar

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Na installatie van windows 8.1 naar windows10, werkt de touchpad van mijn asus-notebook niet meer. In apparaatbeheer zie ik wel de muis maar niet de touchpad. Laat zich alleen zien als ik verborgen bestanden zichtbar maak. Kan geen stuurprogramma installeren omdat gesteld wordt dat de touchpad niet bestaat. (code24). Wie weet hier een oplossing voor? Alvast bedankt voor het meedenken.

Hoi hoi tippelaar

Volgens deze Microsoft-forum-tip driver van/voor touchpad zal moeten bestaan :( en ook bovendien aangeraden is dat je die her-installeren moet mocht bij W10 niet effectief blijken ofzo .
Kijk HIER !

Ook dit handig om te weten ! -->> KLIK !

Waarom zet je niet hier volledige laptop gegevens ? zal ietsjes makkelijker voor andere helpers ook kunnen worden ... :(

Laatst bewerkt:
Eerste wat ik zou doen is de Asus (driver-)software deïnstalleren die ook maar iets met de touchpad te maken heeft, dus kijken in appwiz.cpl . Windows schakelt het apparaat namelijk uit met de Asus drivers die met W7 of W8 geleverd waren.
Na herstart kijken of met de standaard driver van Windows je er iets mee kunt, evt. (als je hem niet ziet) eerst de kijken of zónder externe muis de mousepad wel te zien is. Start in dat laatste geval eerst Apparaatbeheer en haal dan de externe muis eruit en kijk of er wat bijkomt.

Overigens heb je voor Asus laptops nieuwere drivers nodig voor de (ELAN) touchpad onder W10. Dus haal die alvast als eerste op (nog voordat je de originele driver-software deïnstalleert).

Tijs.

touchpad doet het weer

Beste Royonix en dnties. Bedankt voor de adviezen. Inderdaad, windows 10 had geen drivers voor het touchpad daarom werd deze ook niet gezien door windows 10. Nieuwe drivers opgehaald bij Asus, geïnstalleerd en het werkt weer. Wat me wel opviel was dat er heel veel is geschreven over de muis en het uitzetten van het touchpad maar niet over het aanzetten. Mijn probleem is opgelost en daarvoor nogmaals hartelijk dank. Groeten van tippelaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan