• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tournooischema 7 teams

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnie74

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2011
Goedemiddag,

Voor een spel moet ik een speelschema in elkaar zetten.
Het gaat om 7 teams, die 3 verschillende spelletjes spelen.
Het gaat om 7 ronden in totaal, waarin elk team dus 1x tegen een ander team speelt, en 1x rust heeft. Verder moet elk team ook elk spel 2x gespeeld hebben. Ik kom er niet uit, kan iemand me helpen??

Vinnie

Sorry, maar dan krijg ik een melding met geen resultaten gevonden?

Bedankt voor de link!!!
Jammer genoeg ben ik er wel achter gekomen dat wat ik wil, dus niet mogelijk is.

Maar toch onwijs bedankt!

tournooischema enz

Hallo Vinnie,

Code:
Jammer genoeg ben ik er wel achter gekomen dat wat ik wil, dus niet mogelijk is.

Dat is een snelle conclusie. Wat is er mis met de link van Alphamax.

Hoe worden de spellen gespeeld. B.v. eerst alle teams spel 1 en daarna spel 2 enz?
Ieder team speelt 2x een spel. Betekent dat elk team 2x speelt tegen elk team?

Groet

Dirk

Hallo Vinnie,

Code:

Dat is een snelle conclusie. Wat is er mis met de link van Alphamax.

Hoe worden de spellen gespeeld. B.v. eerst alle teams spel 1 en daarna spel 2 enz?
Ieder team speelt 2x een spel. Betekent dat elk team 2x speelt tegen elk team?

Groet

Dirk

De link was heel bruikbaar, dat is het probleem niet. Er zijn 3 spellen die tegelijkertijd gespeeld, ieder spel wordt 2x door iedereen gespeeld, en dan wil ik ook nog graag dat iedereen 1x tegen elkaar gespeeld heeft in die 7 ronden. Maar zelfs bij de link van alphamax komt er geen schema uit die aan al die voorwaarden voldoet.

tournooischema

Hallo Vinnie,

Code:
ieder spel wordt 2x door iedereen gespeeld

Dat gaat volgens mij nooit lukken in 7 ronden. Je moet wisselen van tegenstander en van spel. Je ontkomt er niet aan dat sommige teams een spel slecht eenmaal spelen en een ander spel driemaal. Wel zal het lukken om eenmaal tegen iedereen te spelen maar dat geeft het "schemalink" van Alphamax ook aan. Je behoeft slechts de spellen te verdelen.

groet

Dirk

Als je elk team 1x tegen elkaar wilt laten spelen, heb je al 18 speelmomenten.
Eigenlijk 24 speelmomenten, echter 1 team kan niet spelen ivm oneven aantal.
Tel daarbij nog eens 7 teams x 3 spelletjes x 2 maal spelen bij op.
Hieronder een schema (die in mijn post als bijlage beschikbaar is)

Wedstrijd Nr. Team Team
1 1 2
2 3 4
3 5 6
4 7 bye
5 4 1
6 6 3
7 bye 5
8 2 7
9 1 bye
10 3 2
11 5 4
12 7 6
13 7 1
14 2 4
15 5 3
16 6 bye
17 1 5
18 bye 2
19 3 7
20 4 6
21 1 3
22 5 7
23 2 6
24 bye 4

tournooischema

Hallo Raymond,

Code:
Als je elk team 1x tegen elkaar wilt laten spelen, heb je al 18 speelmomenten.
Eigenlijk 24 speelmomenten

Is dat zo. Ik hou het op 7 x 3 = 21 speelmomenten/wedstrijden + 7 x vrij Totaal 28.

B.v. Team 3 bye ? of wanneer speelt Team 4 tegen Team 7

Groet

Dirk

Op de 3 velden wordt steeds tegelijk gespeeld.
Maar ik denk inderdaad, zoals dirktimm ook zegt, dat het gewoon niet mogelijk is. De wiskundige verklaring ervoor heb ik niet, maar als we er zo niet uitkomen, dan ga ik daar wel van uit!

Allemaal bedankt in ieder geval voor de reacties!

Tournooischema enz

Hallo Vinnie,

En dus hoe wil je verder. Je kan spelen in een schema waarin iedereen tenminste eenmaal tegen een andere speler speelt waarbij niet iedereen elk spel tweemaal speelt

of

Je kan spelen in een schema waarin elke speler elk spel precies tweemaal speelt waarbij een speler vaker tegen een zelfde speler speelt en dus niet tegen elke speler speelt.

Groet

Dik

Geweldig, ik had er al niet meer op gerekend!!
En zo simpel eigenlijk qua opbouw!

Onwijs bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan