tovermuis???

Status
Niet open voor verdere reacties.

vkj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Berichten
3
problemen met optische muis op windows xp
het verloop :
Ik start op met een gewone muis en de pc herkent deze
IK sluit af en vervang ze door een optische en de pc herkent deze
Ik sluit af en start opnieuw op en de pc vindt ze niet meer
Dus alleen de eerste opstart na de wissel herkent de pc deze optische muis daarna niet meer
Daar kan ik met mijn verstand niet bij.
HELP !!!!!!
 
Zir hier een dockstation bij.

Meestal zit onder de muis en de dockstation een knopje, druk eerst op het knopje onder het station als het goed is gaat het lampje knipperen, klik daarna op het knopje onder de muis.


groetjes speedtouch
 
neen, het is een muis met usb aansluiting,
 
Heb je al in een andre usb uitgang geprobeerd.

Het probleem zit hem in de opstart , windows dedecteerd dan geen usb apparaat.
 
vkj, als je muis het niet doet, wordt ie dan bij apparaatbeheer weergegeven als onbekend apparaat?
(dece comp>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer
en dan kijken bij usb-controlers.
heb namelijk hetzelfde, de ene keer herkent windows hem, de andere keer niet.
heb al van alles geprobeerd, tot nieuwe drivers voor m,n mobo toe, maar helaas...
 
de muis wordt in het geheel niet gezien,
tijdens het opstarten verschijnt: no mouse detected
 
Als je je PC start gaat je bios zoeken naar een muis (op de Ps2 aansluiting) en toetsenbord, zijn deze niet aangesloten dat vermoed het systeem dat er een probleem is.
Afhankelijk van je bios wordt dan de muis via je USB wel gevonden, soms echter ook niet, dan heb je een probleem.

Oplossing die in ieder geval zou moeten werken is, laat je PS2 muis gewoon aangesloten maar verberg deze gewoon ergens achter de PC en gebruik hem gewoon niet.

N.b. je heb ook kleine stekkertjes die van Ps2 naar USB gaan, de PS2 kant stop je in je PC waar normaal je muis (met draad) in zit en de USB stekker in het USB kant.

ps2usb.JPG


Letop: dit werkt dus alleen voor je muis of toetsenbord het is geen 'goedkope' manier om een extra usb poort te krijgen.

Omgekeerd gaat ook, er worden nu al PC's verkocht met alleen nog maar USB poorten, je oude trackbal of speciale toetsen bord kan je dan niet meer gebruiken.
USB2PS2.large.jpg

Deze kost tussen de 30 en 50 dollar, maar bij een PC zaak in Den Haag hadden ze ook een kabeltje wat het zelfde deed voor 'maar' 15 euro.

Gewoon even zoeken op ps22usb of usb2ps2 op bv google.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan