Tower gaat en MOET PLAT!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdi_vds

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2002
Beste mensen,

ik heb een dringende, maar toch apparte kwestie.
Ik heb redelijke know how over de pc, maar nu bots ik toch tegen een appart probleem aan!

Mijn pc is een paar weken geleden "verbrand". Hij deed niets meer. Ik heb er een nieuwe voeding (400 ipv 300V) ingestopt en de pc begon weer te brommen. Maar, het beeld bleef zwart. De fans draaien, hij start niet op! ik kan NIET in het bios en resetten heb ik al een paar keer geprobeerd. Ook heb ik de CMOS batterij verwisseld. Nu, als ik de RAMchip eruit trok en terug stopte, deed hij het wel! Maar, de TOWER-pc werkt alleen als hij op zn zijkant ligt:8-0: ! Hij heeft het 2 weken redelijk naar behoren gedaan, maar nu blijft hij na 2 minuten vast hangen. Als ik de pc rechtop zet springt ie uit. Alle kabels zijn goed bevestigd naar mijn weten. Kan iemand mij helpen?! Nu, kan ik ALS IK M AL AAN DE PRAAT KRIJG, maar 5 minuten op mijn computer werken voordat ie vast loop!

Mijn Spec's zijn:

MOBO Matsonic
CPU AMD 1200Mhz
512 SD-ram
Gforce II titanium V-kaart
40 gig. HD
en de chipset is van SIS.

Kan iemand mij helpen?!
Bijvoorbaad dank,
Ferdi

Nu, kan ik ALS IK M AL AAN DE PRAAT KRIJG, maar 5 minuten op mijn computer werken voordat ie vast loop!
Je bedoelt: je hebt hem op z'n zijkant, hij doet het, maar na 5 min loopt ie vast?
Het kan volgens mij niet anders dan dat er een hardwareprobleem is, kortsluiting ergens.
Je zou hem zorgvuldig opnieuw moeten opbouwen. Leuk werkje! ;)

Hallo

Mits de betrokken p.c. met het motherboard horizontaal nu werkt , en in een verticale opstelling niet , dan is er volgens mij de een of andere massaverbinding v/h motherboard vergeten , of niet vast genoeg gezet.

Het lijkt mij het meest logisch , om tijdens het foutzoeken alle c.d. r.o.m. lezers en harde schijven af te koppelen , zodat die niet nog meer klappen v/d zweep krijgen.

Werken alle ventilatoren korrekt ???

Uiteraard heeft het defekt gaan v/d originele voeding ook een reden hoor....

Peter

Massaverbindin?! zou je dat wellicht kunnen uitleggen.
Ik heb mn pc kaal geprobeerd te starten. DWZ. alleen met RAM en CPU. Ik heb mijn v-kaart eruit gehaald en de ONBOARD kaart gebruikt! Maar ook dit wilde niet baten. Ik heb zelfs de kast op zn kop gezet om te proberen of dit werkt! En ja hoor.. toen deed ie het wel!
Dus het moet iets met zwaartekracht temaken hebben.. althans, iets "botst" dus als hij rechtopstaat waardoor hij geen doorstart maakt. Zover ben ik nu!
Ik heb zoals de adviezen de pc helemaal uitelkaar gehaald en weer netjes in elkaar gezet, incl. bios reset vanaf het MOBO. Alles stofvrij gemaakt en terug in elkaar gezet. Maar ook dit mocht niet baten. Helaas..
Graag nog wat meer tips :thumb:
Vast bedankt:)

Hallo

Op het motherboard zijn er diverse punten , die d.m.v. metalen busjes met het metalen chassis v/d systeemkast verbonden dienen te zijn , zijn alle schroeven van deze vast genoeg????

Of ..... start het betrokken motherboard eens op , maar uit de systeemkast....

Dus motherboard los op de tafel.

Peter

Dankje voor de tip! ik ga het gelijk proberen! Ik laat het snel weten.. Meer tips, Altijd welkom.. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan