JB'tje
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 mei 2004
Budget - 1000 euro maximaal
Doel - Voornamelijk webserver, fileserver...
Hoe belangrijk is stilte? - Niet geheel onbelangrijk, de server komt in een kamer te staan waar eigenlijk altijd de muziek aan is, dus een beetje geruis van de server is geen probleem
Assemblage - Zelf
Opties - (Liefts via netwerk op te starten), raid-2 configuratie moet mogelijk zijn
Besturingssysteem - Linux... Zelf installeren
Andere software - Reeds aanwezig.
Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
- minimaal 2x 500+ GB HDD intern (liefst SATA, het moet met RAID 2 kunnen werken...)
- CD/DVD speler + brander
- (2+) USB 2.0 aansluiting
- Geen grafische kaart nodig (wel onboard)
- 4+ GB DDR3 RAM
- Quad core CPU
- een UPS (Uninterruptible power supply aka: noodstroomvoeding)
Alvast hartelijk bedankt!
Jeffrey (Webcom)
p.s. ik was al op zoek gegaan naar een UPS, maar tot heden nog niet kunnen vinden
p.p.s. Ik zit midden in een verhuizing (naja.. gisteren verhuisd) en nog geen internet in het nieuwe huis (hoe kan ik het overleven?). Mijn reacties zullen dan ook traag zijn
p.p.p.s. @marsmannetje: hopelijk kun je je hier wel op uitleven :thumb:
Doel - Voornamelijk webserver, fileserver...
Hoe belangrijk is stilte? - Niet geheel onbelangrijk, de server komt in een kamer te staan waar eigenlijk altijd de muziek aan is, dus een beetje geruis van de server is geen probleem
Assemblage - Zelf
Opties - (Liefts via netwerk op te starten), raid-2 configuratie moet mogelijk zijn
Besturingssysteem - Linux... Zelf installeren
Andere software - Reeds aanwezig.
Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
- minimaal 2x 500+ GB HDD intern (liefst SATA, het moet met RAID 2 kunnen werken...)
- CD/DVD speler + brander
- (2+) USB 2.0 aansluiting
- Geen grafische kaart nodig (wel onboard)
- 4+ GB DDR3 RAM
- Quad core CPU
- een UPS (Uninterruptible power supply aka: noodstroomvoeding)
Alvast hartelijk bedankt!
Jeffrey (Webcom)
p.s. ik was al op zoek gegaan naar een UPS, maar tot heden nog niet kunnen vinden
p.p.s. Ik zit midden in een verhuizing (naja.. gisteren verhuisd) en nog geen internet in het nieuwe huis (hoe kan ik het overleven?). Mijn reacties zullen dan ook traag zijn

p.p.p.s. @marsmannetje: hopelijk kun je je hier wel op uitleven :thumb: