TP-link powerline adapters !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priscillaaaa

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo redders in nood!

Ik slaap op zolder, heb sinds een maand of 2 een laptop (Sony Vaio) gekocht en mijn draadloze verbinding is slecht op zolder. Logisch natuurlijk, de router (Linksys) staat helemaal beneden in de meterkast, moet zo ongeveer 10 muren door (waaronder ook die van de badkamer, waardoor het grootste deel van de verbinding wegvalt heb ik me laten vertellen in een computerwinkel).. Nu heb ik dus in die computerwinkel van die adapters gekocht van TP-link. (TP-Link Powerline Adapter starterkit PA211KIT) Hij zei: werkt perfect! via stopcontacten.. blablabla, jullie kennen dat verhaaltje vast wel..

maar nu komt mijn probleem.. ik heb de software geinstalleerd:
Powerline Utility
WinPcap
toen een van de adapters in het stopcontact, ethernetkabel in die adapter en de router gestopt...
En toen, logisch, de andere adapter in het stopcontact en de ethernetkabel in deze adapter en de andere kant in mijn laptop..
maarr.. de verbinding blijft slecht?
en van de software snap ik weinig, omdat de gebruiksaanwijzing in het Engels is en allemaal van die ict-termen gebruiken waar ik niet zo bijster veel van snap..
de site van TP-link: http://www.tp-link.com/nl/support/download/?model=TL-PA211KIT&version=V1#tbl_b
nou, thanks alvast!
Want, jullie helpen mij er elke keer weer uit! :love:

Laatst bewerkt door een moderator:
Een paar vraagjes:
1. knippert het ledje aan de kant van de stekker die erin zit?
2. branden de 2 andere ledjes?
3. zit er een overspanningsbeveiligin/verlengkabel tussen de adapter en het stopcontact?

1. Dat ledje van ethernet bedoel je? Die knippert..
2. de andere twee branden idd.
3. nee, de adapter zit direct in het stopcontact. (Het is wel een stopcontact waar er twee in zitten, maar komt wel direct uit de muur.)

Wat versta je onder slechte verbinding? Langzaam internet? Zit er windows 7 op je laptop?

slecht als in 1 of 2 streepjes bereik.. en ja, ik heb windows 7..
maar op één of andere manier pakt hij de adapters niet, want als ik op LAN-verbinding klik, zegt ie dat het internet niet werkt..

photo.php

foto van wat ik zie als ik de lan-verbinding aanklik

Hoi Priscillaaaa,

Als je de ethernetkabel in de laptop hebt moet je de draadloze verbinding even uitschakelen, LAN inschakelen en het hoort te werken.
Op allebei de adapters zit een klein zwart knopje. Als je deze tegelijk met de andere indrukt, gaan ze elkaar opzoeken en voilà.
Als dit nou nog niet werkt, probeer even een andere poort op je modem? Of sluit je laptop direct aan op je modem, als dat werkt weet je zeker dat het probleem ligt in de powerline adapters.

Succes!

@Brianbakker: Welkom op Helpmij..

Met deze toevoeging van je gaat er nu een slotje op dit topic.
Deze is immers van 2011 en dus niet aktueel meer.
Topics ouder dan 3 maanden mogen immers met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan