Opgelost TP link router met dat simkaart.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb een router van tp link M7650. 600 Mbps. Hierin gebruik ik op dit moment een pre paid data simkaart van ixpo voor Europa.
Op zich heb ik daarmee uitstekend internet in geheel Europa.
Echter, de prijs is wel erg fors. ca 7 euro per GB. Ik probeer nu uit te vinden of er goedkopere aanbieders zijn. Heeft iemand ervaring hiermee? Even een voetbal wedstrijd kijken kost je 2,5 Gb. bijvoorbeeld.
Of kan ik beter in mijn vakantieland een simkaart kopen. Wel gedoe natuurlijk.

Wat ik mij ook afvraag, is of als ik de router uitzet, of dan ook het data transport stopt, roaming dus.Die kan ik wel uitzetten. Maar is dat nodig? Meestal sluit ik gewoon af.

graag uw ervaring hiermee.

Ik heb een router van tp link M7650. 600 Mbps. Hierin gebruik ik op dit moment een pre paid data simkaart van ixpo voor Europa.
Op zich heb ik daarmee uitstekend internet in geheel Europa.
Echter, de prijs is wel erg fors. ca 7 euro per GB. Ik probeer nu uit te vinden of er goedkopere aanbieders zijn. Heeft iemand ervaring hiermee? Even een voetbal wedstrijd kijken kost je 2,5 Gb. bijvoorbeeld.
Of kan ik beter in mijn vakantieland een simkaart kopen. Wel gedoe natuurlijk.

Wat ik mij ook afvraag, is of als ik de router uitzet, of dan ook het data transport stopt, roaming dus.Die kan ik wel uitzetten. Maar is dat nodig? Meestal sluit ik gewoon af.

graag uw ervaring hiermee.
Ik zag een aanbieding van Always connected. de kosten zijn max. 2,50 euro per Gb.
lijkt dus zeer aantrekkelijk omdat het ook dezelfde specs heeft als ixpo.
Heeft iemand ervaring me Always connected.??

Goedkoopste optie is op dit moment volgens mij Odido. Ze hebben een data only abonnement dat zegt unlimited te zijn. In de praktijk komt dit neer op 10GB per dag. Mag je in principe mee roamen binnen europa. Dat is op Europees niveau zo afgesproken. Abonnement is maandelijks opzegbaar. Dus je betaald alleen de maanden dat je het ook nodig hebt.

Mogelijk zijn er in andere europese landen betere/goedkopere opties.

In het geval je met een camper/caravan onderweg bent zou je ook nog Starlink kunnen overwegen.

Goedkoopste optie is op dit moment volgens mij Odido. Ze hebben een data only abonnement dat zegt unlimited te zijn. In de praktijk komt dit neer op 10GB per dag. Mag je in principe mee roamen binnen europa. Dat is op Europees niveau zo afgesproken. Abonnement is maandelijks opzegbaar. Dus je betaald alleen de maanden dat je het ook nodig hebt.

Mogelijk zijn er in andere europese landen betere/goedkopere opties.

In het geval je met een camper/caravan onderweg bent zou je ook nog Starlink kunnen overwegen.
Bedankt voor de maar vlgs. info.vlgs de site van Odido is gebruik buiten NL 50GB/maand. dus met een limiet.

Dus simkaart van Always connected kopen van 4 euro met 2 GB, en daarna pas opwaarderen is heel voordelig. Dan is het 100 euro /GB voor 50GB dus 2 euro /GB.. ! jaar geldig. De reviews zijn goed. Lijkt mij de goedkoopste oplossing en is blijkbaar betrouwbaar en van goede kwaliteit.

Of, als je een telefoon abo hebt met voldoende data, die als hotspot gebruiken. Kost dan in essentie niks :).

Of, als je een telefoon abo hebt met voldoende data, die als hotspot gebruiken. Kost dan in essentie niks :).
Ik heb alleen een pre paid smartphone beltegoed. Ik ga kijken wat een abo kost bij Odido/t mobile waar ik nu bij zit. En wat daarmee kan in het buitenland als hotspot. Ik vrees dat ik dan duurder uit ben en dan via mijn tlink router met simkaart zoals ik eerder beschreef. De t link router bevalt mij prima, alleen wil ik een goedkopere pre paid simkaart.

Ik zit nu in Duitsland met mijn iPhone met 30GB data en mijn iPad, en de iPad ligt heerlijk aan de telefoon te lurken :). Heeft nog geen cent gekost :D.

Ik zit nu in Duitsland met mijn iPhone met 30GB data en mijn iPad, en de iPad ligt heerlijk aan de telefoon te lurken :). Heeft nog geen cent gekost :D.
Ik zie bij Budget Mobiel onbeperkt data, bellen/sms voor 15 euro/mnd { 4 GB/dag.}eerste 9 mnd., die gratis meerdere keren per dag kunnen worden aangevuld met 1 GB. volgende dag weer 4 GB. tel nummer meenemen kan.
Is dit wat u bedoeld? Die 30 GB kan ik niet vinden.

Overigens is het nergens voor nodig om elk bericht te quoten. Is er een reden waarom je dat doet? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar…
Ik zit overigens (tot het weer anders heet) bij Odido. Was neét gewend aan t-Mobile :).

Nee, is een verkeerde gewoonte. Ik heb nu een pre paid simkaart van Odido. Ik ga ook daar eens kijken voor een abonnement.
Bedankt voor je informatie, Loek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan