tp-link Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriellen

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2011
ik heb een tp-link wireless N gigabit Router TL-WR1043ND gekocht maar hij werkt onder alle instellingen niet draadloos.:(
twee laptops kunnen alle bij geen draadloos verbinding maken (win 7 & xp)
weet iemand raad?

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je een '11n only' netwerk hebt aangemaakt, terwijl de laptops geen 802.11n-netwerken aankunnen.
Verander de draadloze instellingen zodanig dat ook als 11g-netwerk wordt uitgestraald. Hierbij ga ik ervan uit dat de 2 laptops wél een G-netwerk aankunnen.
Zie handleiding die Modag gelinkt heeft, pagina 34: Stel een 11bgn mixed netwerk in bij Mode.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Die schermafdruk vertelt ons alleen dat het nu niet lukt. Het vertelt ons niets over de oorzaak en de huidige instellingen.
Zinvoller is een schermafdruk van de huidige draadloze instellingen te geven én te melden welk type draadloze netwerken door de 2 laptops worden ondersteund.
Let er ook op dat je niet een draadloze netwerknaam maakt die in jouw buurt al voorkomt. Kies dus een SSID die jouw draadloze netwerk uniek identificeert t.o.v. de netwerken in jouw buurt.

Tijs.

Geef ook een scherafdruk van de instellingen bij Wireless Security en Wireless Mac filtering.

Tijs.

ik heb het wachtwoord wegens privacy

Bijlagen

• mac.jpg
    mac.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 73
  • bev.jpg
    bev.jpg
    101 KB · Weergaven: 39
Misschien kunnen die laptops geen WPA2 aan.
Probeer eens ipv. Automatic daar eens WPA-PSK te kiezen, dus (tijdelijk) een lagere beveiliging dan WPA2-PSK.

Verdere tips heb ik niet voor je: De mode staat al goed (bgn mixed) en je MAC-filtering staat niet aan, dus daar ligt het allemaal niet aan.

Tijs.

dat kan niet en ik heb onbeveiligd geprobeerd dat werkt ook niet ,een miskoop?

Ik zou dan gaan denken aan een miskoop, idd...

Wellicht is er nog een firmware update voor jouw type tp-link die dit probleem verhelpt, meer opties heb ik niet voor je ...
hier, de bovenste link

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan