TP-Link Wireless N Range extender werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Goedendag allemaal. Ik heb een zwarte Sangean internetradio (WFR-27c) gekocht, en beluister deze in en om het huis met beperkingen. Halverwege de tuin (17 meter afstand van de router) valt het bereik van de router (D-Link DSR 250 N) uit, zodat ik besloot een Range extender te kopen. Het werd een TP-Link (TL-WA 854 RE) welke gemakkelijk te installeren zou zijn, in ieder geval via Windows 7. Ik heb Windows 8.0. Gewoon op de router de WPS knop indrukken en op de extenderknop drukken tot dat de blauwe leds beginnen te knipperen. Dan twee minuten afwachten, en de blauwe Wifi led zou daarna continu branden. Echt niet ! Hij staat nu al voor een vol uur te knipperen en kan GEEN contact maken met mijn D-Link router. Ook is er een installatie set-up in de gebruiksaanwijzing, gebaseerd op Windows 7. Wat kan ik daar nu mee. Ik heb immers Windows 8.0 Weten jullie hoe ik die extender succesvol kan laten werken, want ik zou het niet meer weten !

Groetjes; BigLJohn.

Hoi,

ik heb hier dezelfde soort range extender als die jij nu hebt. Als het goed is zit er een netwerkkabeltje bij, even aansluiten op je pc of computer ( range extender uiteraard in het stopcontact ). In de gebruiksaanwijzing staat hoe je kan inloggen via de browser op de extender en zo kan je handmatig de boel instellen via het menu ( even de wpa sleutel van je router bij de hand houden ). Klinkt als een heel gedoe, maar ik had het binnen een minuut werkend. Ik moest dit doen omdat het hele WPS gedoe ook niet werkte. Dit kan je doen vanaf elke pc / laptop met zowat elk besturingsysteem.

Kijk eens hier, daar staat een simulatie van de wizard die je krijgt als je handmatig inlogt op de accesspoint.
Dat is in de quick setup guide Option 2 als Option 1 (via WPS, wat jij geprobeerd hebt) niet lukt. Jij moet dus handmatig inloggen en de koppeling met je 'normale' wifi netwerk maken.
Staat ook duidelijk in die quick setup guide: "If the RE LED does not go from blinking to solid 'on' please use Option Two"

In kort bestek is dat je vanaf je pc/laptop draadloos verbindt met het wifi netwerk dat qua netwerknaam begint met TP-LINK_Extender_XXXXXX (die X'en zijn getallen en/of letters) en dan inlogt via je webbrowser op http://tplinkrepeater.net met gebruikersnaam admin en het wachtwoord ook admin waarna je de wizard krijgt die (o.a.) jouw 'normale' wifi netwerk vindt, waarna je kunt aangeven dat de repeater juist daarmee moet verbinden. Geef het wachtwoord in dat hoort bij jouw 'normale' wifi netwerk en de repeater maakt een nieuwe, met hetzelfde wachtwoord als van het 'normale' wifi netwerk.
Staat dat wifi netwerk er niet meteen, dan even de repeater uit het stopcontact halen (om de WPS te annuleren) en dan weer in het stopcontact stoppen en helemaal laten opstarten. Daarna weer vanaf je pc/laptop zoeken naar dat TP-LINK_Extender_XXXXXX wifi netwerk van de repeater.

@Borrelnoot: Zie hier boven dat je geen netwerkkabel nodig hebt; simpelweg met het open wifi netwerk verbinden dat standaard in de router (af fabriek) is voorgekookt en dan inloggen op de repeater om die de juiste koppeling te laten maken met het 'normale' wifi netwerk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het lukt maar niet

Op mijn instructiepapier staat; inloggen op http://tplinkextender.net. Aldaar aangekomen zou ik moeten kunnen inloggen. Maar nu komt het; de invoerveldjes ontbreken, en onderaan de pagina staat dat de domeinnaam te koop is ! De mogelijkheid; Draadloos netwerk beheren op mijn computer krijg ik nergens gevonden. In de rechter boven hoek klikken + instellingen, dan zie ik alleen Netwerk 2. De enige mogelijkheid aldaar is netwerk delen, hetgeen ik ingeschakeld heb. Via het confuguratiescherm en netwerk ben ik ook al aan het spitten geweest, alles tevergeefs. Mijn router is bedraad aangesloten. Als ik nu maar eens in mijn Windows 8.0 bij die wizzard kan komen voor draadloze netwerken, dan zou ik al een hele stap verder zijn. Nu stop ik voor even, want ik ben al de nodige uren mijn eigen suf aan het zoeken.

a. Het heeft geen zin om bedraad aangesloten via je browser toegang tot de accesspoint te zoeken. Zoals gezegd moet je eerst verbonden zijn met het TP-LINK_Extender_XXXXXX wifi netwerk.
De melding over domeinnaam te koop zal zijn dat je nu die draadloze verbinding niet had, en dus op Internet bent gaan browsen naar die .net domeinnaam.
b. [Ik ga er vanuit dat de pc/laptop die je voor de configuratie gebruikt een wifi adapter heeft.]
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Klik 1x op op je Draadloze verbinding, daarna op dezelfde Draadloze verbinding klikken en kiezen voor Verbinding maken/verbreken
Maak verbinding met het TP-LINK_Extender_XXXXXX wifi netwerk.
c. Kijk in de quick setup guide waar ik het over had. Daar staat wel degelijk http://tplinkrepeater.net , niet http://tplinkextender.net
Probeer dus beide links (zodra verbonden met het wifi netwerk van de repeater, zie b.)

Mocht je, na succesvolle b., toch op de een of andere manier bedraad naar die weblink gaan van c., dan kun je evt. in ncpa.cpl je LAN-verbinding Uitschakelen door er 1x op te klikken, er dan op te rechtsklikken en kiezen voor Uitschakelen. Zodra je klaar bent met het configureren van de repeater kun je die LAN-verbinding weer inschakelen via dezelfde instructie, maar dan Inschakelen kiezen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Pictogram

Het pictogram voor Wireless internet zie ik niet, of is verdwenen. Ik zie er wel de bekende staan voor bedraad internet, Ethernet netwerk2. Dus er moet ook een versie 1 zijn voor draadloos internet. Maar hoe tover ik die nu weer tevoorschijn ?

Het hernummeren van een netwerkverbinding komt vaker voor, bijv. als er een tweede bedrade netwerkkaart bij gekomen was. Nummert individueel de draadloze of de bedrade netwerkverbinding door, dus de conclusie dat de wifi de 1 is is (technisch) niet correct.
Laat eens een schermafdruk zien van Apparaatbeheer, met Netwerkadapters opengeklikt.

Openen Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.

Laatst bewerkt:
Daar zit geen wifi adapter tussen.
Heeft deze pc/laptop wel wifi? Apparaatbeheer geeft aan van niet...

Tijs.

Draadloos internet

Ik ben ook bang dat mijn computer geen WiFi mogelijkheid heeft, en dat de extender retour moet naar Bol.com. Grote vraag blijft, welk merk en type extender is wel geschikt om zonder grote problemen bij mij zijn werk te doen.

Heb je geen tablet, smartphone of laptop waarmee je het werk kunt doen?
Of iemand in jouw buurt die een laptop met wifi heeft?

Het instellen zou maar een paar minuten kosten...

Ik zal ondertussen even kijken in de handleiding of de repeater ook bedraad kan worden ingesteld.

Tijs.

Lijkt me ook bedraad te kunnen.
Sluit een netwerkkabel aan vanaf je pc met de repeater (die natuurlijk aan moet staan/stroom hebben).
Vul in je webbrowser op je pc in: http://192.168.0.254
Log in met gebruikersnaam en wachtwoord beiden admin
Ik neem aan dat je dan dezelfde wizard kunt starten die in de quick setup guide wordt genoemd.
Effectief is dit de route waar Borrelnoot het over had.

Tijs.

TP-Link

Tijs; De TP link heeft geen mogelijkheid om een USB kabeltje er in te steken. Daarentegen heeft mijn vrouw een tablet met draadloos internet. Ik zal vanavond deze eens proberen. Ik laat het mogelijk vandaag nog weten, anders morgen. Goed idee van je Tijs om een tablet er voor te gebruiken.

Ik bedoelde toch echt een netwerkkabel voor de pc en de repeater te verbinden, dus zo'n zelfde als die nu je pc en de router verbindt, geen USB kabel.
Maar via draadloos (vanaf tablet bijvoorbeeld) is nog makkelijker, lijkt me. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost !!!

Het probleem is opgelost via de tablet van mijn vrouw. Inloggen op tpextender.net, en ik heb zonder het stappenplan te raadplegen de set-up voltooid. Wel was het even zoeken in de lijst van aanbieders. Mijn router was bekend, maar ik moest iets van TL-Link hebben. In de lijst waren er verschillende die ik uit moest proberen, zoals Wireless TP-Link, TP-Link extender, Tp-Wireless.net enz. enz. voor ik de goede aanklikte. Toen de set-up voltooid was +o.k. gingen opeens ALLE blauwe leds branden van de extender die vlakbij hing. Nu is hij gesitueerd vlak bij de tuin, in de bijkeuken. Aldaar heb ik nog steeds weinig signaalverlies, maar het bestrijkt wel de complete tuin en de dode hoek aldaar. In het bovenhuis doet hij het ook prima, de zolder incluis. De extender heeft GEEN aansluiting om een netwerkkabel er in te steken. Een iets ander type, de versie 850 kan dit wel, maar die 854 van mij is er NIET meer uitgerust! Desondanks heb ik gelukkig de extender (dank zij jullie hulp) werkend gekregen ! Tijs en borrelnoot bedankt voor de moeite die jullie deden om mij te helpen !

Laatst bewerkt:
Fijn dat het gelukt is.

Graag nog de vraag de status opgelost geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan