.TPL{L_...} bestanden achterhalen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik "programmeer" al jaren php, javascript etc. etc.
Nu werd ik onlangs gevraagd een cms aan te passen.
Hier kwam ik .tpl bestanden tegen (het is een CMS van webid).
Dit bestaat standaard uit htmlcode en opmaak code.
Maar nu staat daar bijv. ook het volgende tussen: <table>{L_210}</table>
Het resultaat is het woord menu.
Maar waar haalt ie dat in de code vandaan?
Of anders gezegd, waar kan ik de L_210 vinden of achterhalen?
Iemand die mij hier mee kan helpen?

En dit:
{cat_list.IMAGE} - Wat betekend dat?

Ik had al zitten googlen op dit onderwerp, maar werd niet veel wijzer:S Iemand die hiermee werkt en mij wat 'basis'beginselen van .tpl kan vertellen?
Alvast bedankt!:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik ken tpl verder ook niet maar heb een beetje ervaring. Zoek eens met notepad++ of ultraedit in alle bestanden naar plekken waar L_120 voor komt. Dit is een variabele die natuurlijk ergens gevuld moet worden.

Ik ken tpl verder ook niet maar heb een beetje ervaring. Zoek eens met notepad++ of ultraedit in alle bestanden naar plekken waar L_120 voor komt. Dit is een variabele die natuurlijk ergens gevuld moet worden.

Thnx voor je antwoord:thumb:

Dat dacht ik ook, logischer kon ik het niet bedenken, maar waar ik ook zoek naar L_120, ik zie alleen die variabele overal terugkomen, maar nergens hoe die gevuld wordt.
Het schijnt dat TPL in blokken wordt geprogrammeerd en dat aangeroepen wordt, met L_bestanden.
Maar hoe weet ik waar die L_bestanden aangemaakt wordt?

Groetjes, John

Hoi John,
Voor een indicatie van mijn ervaring: tot op dit moment had ik nog nooit van een .tpl extensie gehoord. ;)
Vanuit deze betrouwbaarheidsscore mijn logica...

• Je zou zeggen dat er ergens een "omvormingsmachine" zit die bv. <table>{L_210}</table> kan interpreteren en wijzigen naar normale html, zodat er uiteindelijk iets als <table><tr><td>menu</td></tr></table> komt te staan.
  • De eerste fase is: detectie. Het is nog niet gezegd, dat die detectie gaat zoeken naar precies "L_120", zodat een speurtocht naar L_120 de sleutel kan vinden. Ik weet niet in welke taal (php, js?) de detectie plaatsvindt, maar op een of andere manier zal de hele html doorgelopen worden om dit soort dingen te vinden. Dan zou bv. ergens een instructie
    if ( >{L_ ) { zoek variabele na de L_ op in de database } moeten staan.
    Of: if ( <table>{L_ ){...}.
    Of: if ( >{ ){...} of iets dergelijks. Valt dat misschien na te gaan?
  • Het zou ook kunnen zijn, dat de machinerie gebruik maakt van reg.expr. of versleuteld is. Dan zal je van goeden huize moeten komen om te ontdekken waar de crux zit.
  • Andere benadering van het probleem: nagaan bij de bron. Het CMS is van webid, zeg je. Opgesnord: webid.nl is geregistreerd door goedkopewebhoster.nl, maar bestaat verder niet. En webid.org, webid.net en webid.com leiden ook tot niets.
    Is het misschien web-id.nl (met als lijfspreuk: "De vriendelijke professionals")? Die leveren maatwerk-databaseapplicaties, en hebben ook een eigen fabrikaat CMS.
    Wie het ook is, je zou er een mailtje of telefoontje naar de makers aan kunnen wagen. - Hoewel een klein stemmetje in mij zegt dat het antwoord zou kunnen zijn:
    "Aha, u wilt ons CMS veranderen? Dat doen wij graag zelf - en dat kost ...". :rolleyes:
  • Brengt me op een heel ander punt: in de gebruiksvoorwaarden van het CMS, zoals aangeschaft door de gebruiker, zou kunnen staan dat wegens copyright enz. het maken van aanpassingen in het CMS niet toegestaan is (al dan niet "tenzij met uitdrukkelijke schriftelijke goedkeuring van de CMS-ontwerper"). En het vermoeden rijst dat het geen open source CMS is, anders was er vast wel een Google-baar tutorial of manual van de makers te vinden, die hun kindje met enige trots aan de wereld laten zien. :confused:
Hoe dan ook: succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan