Traaaaaaaaaaaaage opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
502
Sinds ik AVG anti-virus en het nieuwe servicepack II voor windows op de twee computers van mijn kinderen heb geïnstalleerd, duurt het ongeveer 7 minuten voor die computers helemaal opgestart zijn. Is dit normaal? Lijkt mij niet, want voordien startten ze in ongeveer twee minuten op. Wat is hier aan te doen (zonder de genoemde software te deïnstalleren)? Alvast dank!:confused:
 
Mijn man heeft AVG op zijn pc maar deze start in een normale tijd op. De mijne met Norton is al trager.
En wat dat nieuwe servicepack2 betreft.........alles is op mijn pc trager geworden maar het opstarten loopt weer normaal.
Heb je alles wat opstart al eens goed bekeken?
Misschien nog een groot programma er bij?
 
bij het lezen van deze post verwijder ik ook SP2 van mijn pc, het maakt de hele boel alleen maar trager, voor een gewone internetgebruiker heb je trouwens niet veel voordeel met die SP2.
 
Geplaatst door jefke
, voor een gewone internetgebruiker heb je trouwens niet veel voordeel met die SP2.
Daar vergis je je in.
SP2 bevat ook beveiligings reparaties, daar heb je als "gewone internetgebruiker" ook voordeel van.
Denk maar aan de virussen en trojans.
Ik merk niet echt verschil met of zonder SP2, qua trager worden van het systeem.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties! Ik lees net in de Computeridee dat AVG een van de weinige virusscanners is die ook (bij het opstarten?) de restorebestanden (oftewel het Systeemherstel) onderzoekt. Als ik nu systeemherstel één minuut uitzet, worden alle oude herstelpunten weggegooid, daarna systeemherstel weer inschakelen en de computer zou dus sneller moeten opstarten (aangezien er geen oude, te onderzoeken, herstelpunten meer aanwezig zijn!). Ik ga dat maar eens uitproberen. Je hoort er nog van.
 
Hou ik heb uiteindelijk AVG maar weer gedeïnstalleerd en het oude vertrouwde Norton AntiVirus teruggezet. Problem solved! De computers lopen weer als een zonnetje! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan