traaaaaaaaaag!!!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ric
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ric

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2001
Als ik een film van dvd naar de hdd sleep, doet ie er meer dan 40 minuten over. Computer vertraagd enorm en ik hoef niets anders op te starten.
Een dvd branden op een Plextor 712 duurt meer dan een half uur. Ook dan hoef ik verder niets op de computer te doen.
Met slepen of branden zijn de dvd-schijfjes echt warm als ik ze uit de drive haal. Dit was nooit het geval voor ik de dvd-brander ingebouwd heb.

In het bios heb ik de dvd-speler (NEC) en de dvd-brander (Plextor 712) uitgeschakeld om het conflict met XP Pro te vermijden. In het bios is de cpu-temperatuur rond de 50 graden. Volgens MBM is de cpu-temperatuur 42 graden en de case-temperatuur 41 graden.
Fanspeed is rond de 4500 rpm.
Er zitten 2 hdd 's op 1 ide-poort, de speler en de brander zitten samen op de andere ide-poort.
Schijven zijn fat 32 geformatteerd en verder gaat het om een Pentium 4 met 1,5 GHZ processor, Moederbord Asus P4T, 512 ddr-ram.

Iemand 'n idee waar die traagheid vandaan komt?

Goede optie dat defragmenteren, toch vraag ik me ook af wat de secificaties zijn van de HD?
Hier kan ook een hoop van afhangen.
grtjs jjw

je schrijft,
als ik een dvd naar de hdd sleep,
bedoel je dan dat je de gehele inhoud van de dvd kopieer naar de hdd?
dat is met een beetje dvd al bijna 8 gb he? Dat is vrij veel als je een trage hd of trage dvd-lezer heb.

wanneer je dvd-shrink gebruik? duurt het dan ook zo lang? deze is bij mij rond de 25 minuten bezig met een complete film, inclusief het kleiner maken.

Wanneer je de secondaire hd wissel met de secundaire dvd, merk je dan het verschil?

Ik zelf heb de voorkeur voor
primaire ide hd master
primaire ide dvd writer

secundair ide hd master
secundair ide dvd lezer

ieder nadeel heeft zijn voordeel, maar ik heb met deze configuratie WEL goede ervaringen.

Partities zijn al gedefragmenteerd en verder is de computer virus en spyware vrij.
De 2 hdd 's zijn allebei van Western Digital, de eerste gepartioneerd met fdisk en 12gb, de tweede is 40 gb en niet gepartioneerd. Beiden 7200 rpm.

Dvd-shrink duurt bij mij meer dan 1 uur en de bestanden die ik versleep zijn nooit meer dan 4,7 gb.
Zowel brander als speler lezen op 16-voudige snelheid.
Ik ga het voorstel van Stigter eens uitproberen.
Nooit geschoten is altijd mis!!!
Ik ga d'r morgen gelijk mee aan de gang, dus jullie horen wel of het succesvol was.

correctie: de eerste disk is 120 gb.

Probleem opgelost.
Het zat 'm niet in de aansluiting van de kabels of in de temperatuur. Het probleem was dat de "image-dvd" in de hardware was uitgeschakeld.
Deze weer ingeschakeld en het loopt weer allemaal als gesmeerd.
Bedankt voor het meedenken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan