Traaaag.. hoe kom ik achter de oorzaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.
flop

is me inderdaad wat te lastig, de laptop waar ik 'm download heeft geen diskdrive...

resultaat memtest

memtest-86 v3.2 heeft 12 uur gedraaid en vindt, zoals ik het zie, 2 failing adresses.

In de lijst staan 7 resultaten, waarbij de twee adressen (00014a39ae0 - 330.5MB en 000004f05c64 - 79.3MB) steeds voorkomen.

Hoe interpreteer ik dit? En betekent dit dat er inderdaad in het geheugen twee errors zitten die te maken hebben met het langzaam zijn probleem? Er zitten nu drie geheugenkaarten in. Eén van 256 MB en twee van 128MB. Als het inderdaad errors zijn waar de pc op vastloopt, kan ik erachter komen in welke kaart deze fouten zitten?

Alvast bedankt wederom!

Helaas door de reepjes afzonderlijk te testen, in dit geval geven ze vaak al in de eerste test al de fouten aan, dus dat scheeld al een hele tijd.

Er is in ieder geval iets niet goed aan één van die modules.

Maar of het de oorzaak is van de traagheid, dat zal dan nog bewezen moeten worden, je kunt met 2 reepjes gaan werken, zie je vaak gelijk of dit idd de oorzaak is, en eventueel deze even omruilen.

ships! Gevonden..

Nou, er is in elk geval sprake van een defecte hd :(
Ik had er een tweede hd bijgehangen als master, en toen was de traagheid een stuk minder. hd (maxtor 40 gb) getest met maxtor powermax en daar volgde de diagnose failed uit. Met de bijbehorende code (cfa8a872) kan ik niets vinden op maxtor.com dus ik vrees dat ik m gewoon moet vervangen... Tips welkom...
Thnx voor het meedenken in elk geval!!!

Elisa zei:
Heb je ook in je pc zitten werken?
Een loszittend geheugen kan n.l. ook zo'n langzame start veroorzaken.
Doe je pc uit. Schroef open en haal het geheugen er uit. Druk daarna weer goed op z'n plek en controleer of die klemmetjes goed zitten.
Als je dit gehad hebt kunt je dat in ieder geval uitsluiten.

En kijk ook eens in je foutenlogboek of je iets kunt ontdekken.

je moet ook oppasen dat je de kast vast houd of een pols bandje om heb ander beschadig je gehuegen en dat kan een duur grap zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan