traag bij branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Dit is echt irritant,

Ik heb best een vet systeem (zie system specs), maar bij het branden van een dvd/cd wordt het hele systeem zo traag als dikke poep... alles schokt, terwijl bij het encoderen van video er niets aan de hand is... weet iemand waarom er bij het gebruik van een idepoort er zoveel bandbreedte gebruikt wordt en nog belangrijker, hoe ik dit minder kan krijgen?

Tevens is het zo, dat als ik een dvd brand (ik heb een 16speed dvdbrander) en ik een dvd brand op 8x, dit 20 minuten duurt, (ongeveer 3,5GB), volgens mij is dit veel te traag.... weet iemand hier ook een oplossing voor?

Kunnen de DVD`s die je wil beschrijven wel 8x aan ?
Ondersteund je brandprogramma wel 8x ?

Hoe heb je de brander aangsloten als slave op ide-o of als master op ide-1 of als slave op ide-1 ?

Niets aan de hand met je specs hoor :thumb:

Brander kan 16speed aan, dvd's zijn 8speed, zit als master op primair idekanaal aangesloten, geen andere drives aan dezelfde kabel aangesloten.

Ik heb nu wel de overdrachtsmodus op alleen pio gezet, stond op udma2, ff kijken of dat helpt....

Dat zal nog langzamer worden als je hem insteld op pio.

Hoe zit je ata-hdd aangesloten ?

Je zal het vast wel weten maarrrr dit is volgens velen de beste configuratie en zeker om buffer underruns te voorkomen.

1:
De Primaire schijf moet ALTIJD op het primaire IDE kanaal worden aangesloten.

2:
Heb je een secundaire schijf maar geen cdrom spelers sluit deze dan op het secundaire kanaal aan heb je wel een CDROM speler sluit de secundaire schijf dan aan op het primaire kanaal op de laatste aansluiting

3:
Gebruik je een cd of dvd writer sluit deze dan altijd aan op het secundaire kanaal en sluit een evt extra cdrom speler aan op het primaire kanaal.

4:
Gebruikt je 4 apparaten sluit dan altijd de hardeschijven aan op het primaire kanaal en CDROM spelers op het secundaire kanaal.

Suc6

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 S-ata150 HD's, die kunnen maar op ieder één controller, beiden master
Ik heb 1 dvdromspeler en een dvdbrander, die zitten allebei als master op een eigen IDEkanaal.
Ik heb al geprobeerd om te speler en brander van kanaal te wisselen, dit werkte niet.

(Ik gebruik dus 4 apparaten, allemaal als master op een eigen kanaal)

Op de één of andere manier lukt het de computer niet om de data snel genoeg naar de brander te krijgen, de buffer van de brander loopt vol, leeg, vol, leeg tot de dvd voltooid is. (Volle dvd = 35 minuten :()

Vraag me niet hoe het komt, maar ik heb alle IDE/ATA/ATAPIcontrollers verwijderd, opnieuw opgestart, weer opnieuw opgestart en het werkt wel zoals het moet.
Misschien dat er nog resten van m'n vorige brander aanwezig waren die nu weg zijn of zo. Ik heb deze keer ook een speedtest gedaan met nero, voordat ik begon met branden, deze keer laat ik dat achterwege om te kijken of dat invloed heeft....
Als het dan ook goed gaat is het staus opgelost :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan