traag bij zwaardere handelingen...raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

starty

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Mijn pc: P4, 3.00GHz, 2GB ram, 2 ata schijven, Win XP SP2

Ik zit met een vervelend probleem. Mijn pc is bij gewone handelingen snel genoeg, maar als deze zwaardere zaken moet verwerken gaat het erg traag. Een voorbeeld:
Op mijn laptop met xp en 512MB duurt het 10 seconden om 500 tekstbestanden in 1 bestand samen te voegen met het programma TXTcollector.
Op mijn desktop duurt het zeker een kwartier en ik kan met moeite een andere programma gebruiken.

Ik moet wel erbij vermelden dat ik een tijd terug een probleem had met de pc, waarbij mijn windows niet meer wilde opstarten. Ik had toen net daarvoor, bij het weghalen van stof, de bak ondersteboven gehouden en er wat mee geschud. Toen brak het kopje van de interne speakertje af, maar heb deze later door een ander vervangen. Mijn windows heb ik kunnen herstellen door de xp cd te gebruiken en de mbr enzo hernieuwen. Maar het was toen errrrrrrggggggggg traag. Ik heb toen ook de kabels tussen harde schijven en moederbord vervangen. Een andere detail is dat mijn tweede HD beschadigde sectoren bevat die ik met CHDSK heb kunnen herkennen (en windows zou deze moeten onthouden).

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest, want ik zou erg graag weten wat er nu eigenlijk aan de hand is :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan