Traag draadloos internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter micki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

micki

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
IK heb gisteren nieuw modem gekregen van Ziggo.( Ubee wifi modem).
Nu haal ik bedraad 40 mb/s maar draadloos slechts 3 mb/s.
Waar kan dat aan liggen. Mijn ingebouwde netwerkkaart in pc kan trouwens helemaal niet verbinden. Heb nu een Gembird wireless adapter eraan hangen.
Iemand een idee?

( Windows 7)

Enne, welke van de apparaten op deze website is het precies? Type-aanduiding van die Ubee erbij aangeven zou niet verkeerd zijn.

Hetzelfde geldt voor die Gembird wireless adapter: Welk type is het precies?

Dan even aangeven hoe je het draadloze netwerk hebt ingericht: 802.11b, 802.11g, 802.11n, gecombineerd etc. Enkele relevante schermafdrukken van de wifi instellingen van de router mag natuurlijk ook.

Tijs.

Enne, welke van de apparaten op deze website is het precies? Type-aanduiding van die Ubee erbij aangeven zou niet verkeerd zijn.

Hetzelfde geldt voor die Gembird wireless adapter: Welk type is het precies?

Dan even aangeven hoe je het draadloze netwerk hebt ingericht: 802.11b, 802.11g, 802.11n, gecombineerd etc. Enkele relevante schermafdrukken van de wifi instellingen van de router mag natuurlijk ook.

Tijs.

UBEE EVW3200
Adapter Gembird Realtek RTL8187 Wireless 802.11b/g usb 2.0

Ik heb het vermoeden dat het aan de adapter ligt. Want met mijn iphone n ipad haal ik 20mb/s.

WPA2?
Is dat ingevoerd ( onderkant sticker)?
Merk en beveiligingstype zijn niet altijd even compatible.

Geen updates voor de WLan-adapters?
Thuisnetwerk gekozen?

WPA2?
Is dat ingevoerd ( onderkant sticker)?
Merk en beveiligingstype zijn niet altijd even compatible.

Geen updates voor de WLan-adapters?
Thuisnetwerk gekozen?

Aangezien ipad en iphone wel goede internetverbinding hebben zal het wel aan adapter liggen.

Bij eigenschappen draadloosnewerk zie ik bij ipv6 geen netwerktoegang staan.
Is dit in orde?

Sluit je Gembird eens opnieuw aan.
Ga naar Apparatenbeheer en maak de installtie ongedaan van deze adapter.
Herstart en splug de Gembird in.
Win7 zal het stuurprogramma installeren of om de software vragen ( alleen drivers).
Ga dan verder met de eerder geplaatste link.

Gegeven dat op andere draadloze apparaten het wel snel is, zou ik inderdaad vermoeden dat het aan de netwerkkaart ligt (of diens driver-software).
Lijkt mij dat het een Gembird NICW-U3 adapter is.

Driver-update zou kunnen helpen, inderdaad, zoals Aptje al aangaf. Ik heb overigens het idee dat die drivers niet echt up-to-date zijn, gegeven dat ze niet verder gaan dan Vista (maar, normaal gesproken, dus wel ook bruikbaar onder Windows 7). De driver is (zover ik kan zien) van 2006.
Lijkt er trouwens op dat het een omgenaamde Netgear WG111v2 draadloze netwerkkaart gaat, dus wellicht kun je bij Netgear wel wat vinden. Zover ik weet is de WG111 een oud type, dus zou (ook) een verklaring voor de traagheid kunnen zijn.
Wellicht zijn er bij Realtek zelf betere drivers te vinden. Hierbij gaat het om drivers die van 2008 zijn. Het gaat dan om de 8187L versie, dus niet de 8187B versie. Te vinden via http://www.realtek.com -> Downloads -> Communications Network ICs -> Wireless LAN ICs -> WLAN NIC -> IEEE 802.11a/b/g -> MAC BBP -> Software -> Klik RTL8187L aan, en klik op Go knopje.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor julle hulp.
Heb nieuwe adapter gekocht; Cisco Dual Band Wireless N.
Heb nu met testen 30 ipv 3 mbit/s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan