Traag en regelmatige foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacksel

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Hallo,

Gelijk een leuke binnenkomer, mijn pc is de laatste tijd steeds trager aan het worden (algemeen en bij opstarten) en geeft foutmeldingen in verschillende programma's, die het vervolgens weken weer goed doen, om ineens weer een foutmelding te geven. Sommige programma's eenmalig, anderen zie ik vaker terugkomen... De boel lijkt wat instabiel dus. Ik heb Windows een schijfopruiming laten houden, vervolgens ook gedefragmenteerd, waarbij hij alleen wat downloads niet kon defragmenteren, die staan ondertussen grotendeels niet meer op mn harde schijf. Ik heb het idee dat er misschien toch zooi op mn pc staat, ondanks AVG en Spyware Doctor die altijd draaien. Ik heb geen partities en dergelijken, en maar 1 harde schijf: 153 GB, beschikbaar 38,7 GB. 512 MB geheugen. Verder AMD Sempron processor 3200+, 1,81 GHz.

Ik heb al Hijack This gedraaid, dit is de log:

Verder heb ik een proggie dat het verbruik van mn computer in de gaten houdt (http://www.topshareware.com/Rubber-Ducky-download-17911.htm), daarin is het water vies (betekent hoog SWAP verbruik whatever dat mag zijn) en een heel hoog waterniveau (eendje verzuipt) bij het opstarten van de computer (iets met RAM geheugen). Aan het eind van het opstarten verandert het water naar vieze kleur. (In de link staat wat die dingen betekenen). Misschien hebben jullie ook wat aan die gegevens...

Standaard webbrowser is firefox (met een explorer plugin voor de sites die niet willen werken), Spamihilator is mn spamfilter, live messenger en skype staan altijd aan vanwege bereikbaarheid...

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven zo en jullie me op weg kunnen helpen met opruimen als het mogelijk is (of anders accepteren dat ie niet zo snel is als ik wil)...

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een toevoeging, er staat iets voor iPod, maar ik heb helemaal geen iPod :confused:

Al opgelost, gedeactiveerd...
Ik zal ff reboot doen, kijken of ie dan al beter start, heb mn opstart gedoe van msconfig even opgeschoond met hulp van google...

Laatst bewerkt:
Direct na reboot, voor het handmatig openen van programma's (alleen de verkenner voor het openen van hijacktthis, dat was de enige handmatige)...

Mn ram geheugen blijft nu overbelast, terwijl ik toch juist programma's had gezegd dat ze niet mochten opstarten :confused: Eendje blijft nu ondersteboven swemmen...

Laatst bewerkt door een moderator:
voor de duidelijkheid, zo zwemt mn eendje erbij

doodducky.jpg

* water level: RAM usage (hoe hoger het water hoe meer, als het eendje ondersteboven zwemt gebruikt de pc teveel geheugen)
* water color: SWAP file usage (modderig = veel SWAP, blauw = weinig/geen SWAP)
* bubbles: CPU usage
* fish: NETWORK traffic
* plants: DISK activity

512 mb intern is aan de krappe kant.
Dan wodt het swapfile (virtueel gheugen) vervolgens flink aangesproken.
Ik denk dat het eendje dat aangeeft.
Verder zouden spyware doctor en het nieuwe AVG8 elkaar wel eens kunnen dwarsbomen.
Wat gebeurt er als je SD deinstalleerd?

En wat is het geheugen en cpugebruik in taakbeheer?

mvg leo

Laatst bewerkt:
512 mb intern is aan de krappe kant.
Dan wodt het swapfile (virtueel gheugen) vervolgens flink aangesproken.
Ik denk dat het eendje dat aangeeft.
Verder zouden spyware doctor en het nieuwe AVG8 elkaar wel eens kunnen dwarsbomen.
Wat gebeurt er als je SD deinstalleerd?

En wat is het geheugen en cpugebruik in taakbeheer?

mvg leo
En dan ad-aware oid in plaats voor SD? Lijkt me niet handig om zonder spyware proggie te zitten...

CPU tussen 80% en 100% (maar hij is bezig met virusscannen via live onecare scanner, werd me op een site aangeraden om dat eens te doen)
geheugen1040/1247MB

Als ik geheugen bij zou prikken, zou ik daarmee problemen oplossen? En dan vooral het gedeelte van het SWAP/virtueel geheugen, en het trage reageren?

Morgenochtend plaats ik overigens even een nieuwe scan van hijackthis, dan start ik ff mn pc in veilige modus op... Schijnt betere resultaten te geven ofzo... En nu met de nieuwste versie...

Eerst maar eens kijken wat de cpu doet zonder scannen.
(live one care zou niet mijn eerste keus zijn)
De cpu moet dan rond de 5 zitten

Het (virtueel) geheugen is aardig bezet, dus daar valt winst te behalen.
Verder heeft avg8 ook ook een antispyware engine.
Of je daar alleen op vertrouwen kunt, is maar de vraag (neen een scanner is 100% waterdicht)
Dat hangt ook van je internet gedrag af.
met een regelmatige online scan (bij bv kaspersky) weet je iig of je goed beschermd bent.

Logjes worden overigens officieel niet gelezen op Helpmij

Die kun je wel hier plaatsen. (stap 5)

mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan