Traag Inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Ik heb server-2003 draaien. Lokaal domein gecreëerd en daar log ik op in met XP werkstations. Werkt oké alleen het duurt errug lang voordat het werkstation klaar is met de persoonlijke instellingen. Het kan sneller...maar waarom duurt het bij mij zo lang?:confused:

Heb je roaming profiles ?
Kijk eens op de server in de event viewer of je een netlogon error oid hebt en vermeld dat soort info even hier dan kijk ik er ff naar

Hai Gforce,

Bedankt voor je reactie. Ik ben een beginner op het gebied van server 2003. Heb de boel opnieuw geïnstalleerd en ga eerst maar eens een boek (bijv. server 2003 voor Dummy´s) :o aanschaffen. Moet zeggen dat het niet meevalt.

Grtz, René.

het is op zich best te doen hoor, maar een boek geeft altijd een goede basis. Kom je ergens niet uit post het dan maar ff weer op het forum dan komen we er vast wel uit.

Even nog een tip in de Event viewer kan je alle fouten terugvinden en deze vervolgens oplossen.

ga zeker op zoek naar de event viewer...zal ik zeker nodig hebben. Ik heb de NL versie van serv2003. Maar ik zal het wel vinden denk ik. Thanks ;)

Haha NL windows 2003, cool, kom ik zelf eigenlijk nooit tegen, bijna iedereen in m'n klantenkring heeft altijd de engelse, maar in de NL versie heet het LOGBOEKEN.

Scheelt je weer zoeken. Succes ! :thumb:

Hmm valt gelukkig wel mee met de foutmeldingen. Wel de w32time melding maar die wordt uitvoerig beschreven in de Knowledgbase. Blijft echter vrij traag. Heb geprobeerd om de folders (mijn documenten, application data, opstarten en bureaublad) om te leiden (redirecten) maar dat wil niet lukken. Ook wil het configureren van mijn mailserver(Kerio) niet lukken ik krijg geen verbinding met de mailserver. Kortom je kunt het er maar druk mee hebben.:confused:

Kerio heb ik geen verstand van, gebruik altijd gewoon een exchange server met vpop mailclient.

Maar dat traag inloggen is dat inloggen op de server of op een client ?
Indien client, gebruik je dan roaming profiles ?
Heb je in je event viewer een NBT fout of een netlogon fout ?

Heb je je W32time fout opgelkost ?? (Zo nee dan heb ik wel een handleiding voor je)

Gebruik je dan Exchange van Microsoft of is daar een alternatief voor? Vroeger heb ik ook Vpop gebruikt maar nu gebruik ik Argosoft. Deze werkt perfect eigenlijk omdat ik via mijn isp(Demon) smtp mailkicks krijg en Argo daar prima mee werkt. Wil eigenlijk over op Kerio omdat je daar ook de Outlook agenda mee kunt delen etc.

Dat traag inloggen is merkbaar op de cliënt. Ik gebruik roaming profiles.

Ik heb in de logboeken geen NBT fout of een netlogon fout.

De W32time fout heb ik opgelost.

Grtz, René.

Persoonlijk gebruik ik microsoft exchange, maar je kan het natuurlijk ook met andere progjes doen.

Dat trage inloggen komt waarschijnlijk van een gropot profiel, kijk eens hoe groot je profiel is ?

Bij het in en uitloggen wordt je profile wel niet helemaal over het netwerk opgehaald (alleen eerste keer) maar verifieerd hij wel alles, wat dan toch met bv een profiel van enkele GB wel eev minuut of zelfs meer kan duren.

Hallo Gforce,

Als je tijd hebt, is er dan een mogelijkheid om mij wat uit te leggen over het installeren etc. van server 2003? Loop n.l. tegen wat dingen aan die misschien te voorkomen zijn tijdens de installatie.

Mvgr, René.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan