traag internet asus windows 8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hallo,

Ik heb draadloos internet van Ziggo, werkt met mijn pc windows 7 prima althans 24 mb download, 3,3 upload volgens de speedtest.nl
2e pc een Asus net nieuw en windows 8 werkt met of zonder mijn pc aan( maakt niet uit of deze aan is of niet qua snelheid)
Deze Asus is schoon en mega traag met internet dan mijn eigen pc hoe komt dit?
Met een andere poort ingesteld maakt het nog niet uit of de snelheid veranderd voor deze pc.
Zijn er problemen met windows 8 of Asus dat dit gevolgen heeft voor de snelheid? Hij is zo traag dat je gewoon thee erbij kan drinken voordat een site wordt geopend.
Wat kan ik nog doen? De modem/router zit 3-6 meter bij de pc vandaan.
We worden er hopeloos van .
Nu is deze pc met wel 20 tabbladen geopend en op een andere locatie gebruikt ( ook een ziggo abonnement draadloos) en you-tube geopend, goede snelheid. kom ik ermee thuis zonder iets veranderd te hebben en wat denk je drama snelheid.
een smartphone en mijn pc werkt wel prima rara wat kan het zijn om aan te passen.
ik hoor graag reactie van jullie

Kan je in je eigen Ziggo router een ander kanaal kiezen?

netgear router

Ja je kan van je router het kanaal omzetten via de router van netgear die ik heb.
Via het programma SSID kan je zien wie er in je buurt op welk kanaal zit, en de minder gebruikte zet ik dan om in het programma van Netgear

En heeft dat geholpen? Indien niet, helpt het opnieuw opstarten van de router?

Dan blijft alleen nog controleren met welk protocol zendt de router uit? Het kan 802.11a zijn (vrij zelden gebruikt), of per ongeluk 802.11b (beter uitzetten indien niet nodig) of 802.11g of 802.11n.

internet

het zicht tussen laptop en router/modem is erg goed, geen belemmeringen.
Hoe kan je deze 80211 omzetten van N naar G en wat maakt het verschil?

Je kan dat via het webinterface van je router instellen. 802.11g heeft een theoretisch maximum van 54mbps, 802.11n theoretisch tot 450mbps. Omdat hier in Nederland zo veel netwerken zijn, zal het verschil in de praktijk vrij klein zijn.

Ik zal het toch proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan