Traag internet dmv PowerLine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo,

Afgelopen week heb ik een PowerLine setje aangeschaft waarop een mooie 200mbps stond. Zojuist mijn pakketje opgehaald en getest, lijkt allemaal prima. Totdat ik op Youtube merk dat het laden van een video erg traag ging. Dus ik een speedtest doen op het PowerLine setje en op een directe LAN kabel. Resulaten:
- PowerLine
- LAN connectie

Het gaat hier om een PowerLine set van TP-Link, TL-PA211KIT.

Aangezien ik best wel afhankelijk ben van fatsoenlijk internet ben, en er mij 200 mbps word aangeboden, ben ik nieuwsgierig hoe ik meer snelheid kan bereiken.

Wat extra info:
- Aan de router's kan bevind adapter A zich in een stekkerdoos gedeeld met 7 andere apparaten (TV, router, telefoon, radio, dvdspeler, satelietontvanger en nog iets) .
- Aan mijn computers kant zijn dat er 4 (PC, beeldscherm, speakerset, koptelefoon).

Hopelijk is er iets tegen te doen.

Alvast bedankt.

Over het algemeen wordt door fabrikanten van powerline adapters geadviseerd deze niet in een stekkerdoos te gebruiken maar direct op een stopcontact in de muur.
Test dus eens of dat verschil maakt.

Is het gebruik van een stekkerdoos als verlengsnoer, dus zonder andere apparaten aangesloten, ook mogelijk?

Het is niet wat geadviseerd wordt maar proberen kan uiteraard geen kwaad.

De snelheid gaat enorm omlaag door gebruik van de stekkerdoos. Heb zelf redelijk wat ervaring met de Devolo sets, maar in de regel zakt de snelheid met minstens een factor 2 bij het plaatsen in een stekkerdoos. Probeer in ieder geval zo min mogelijk tussenstappen te krijgen.

Ik zal morgen eens de kortere route naar het stopcontact proberen. Het vervelende is dat de kabeltjes relatief kort zijn (slechts 30 of 40 cm) en de afstand tot het stopcontact bijna 2 meter (Dus ook dat de kabels een beetje netjes liggen). Direct is dus moeilijk te testen, en ik schaf liever geen nieuwe kabels aan enkel om dit te testen. Jammer dat er niet meer snelheid door een stekkerdoos kan :/

De powerline direct aansluiten op het stopcontact heeft geholpen. Heb de powerline bij de router direct in het stopcontact gedaan, kabeltje was maar net groot genoeg. Bij mijn PC zit hij nog steeds in het stekkerblock maar met een snelheid van 17/2,8mbps ben ik tevreden.

Dan heb ik nog een aanvullende vraag hier over :

Ik woon in Frankrijk en heb een B&B en een camping. Tussen ons huis en de camping lopt een D-weggetje. Ik wil wifi op de camping hebben en ik kreeg ook de tip van de powerlink.

Alle stopcontacten op de camping zijn via 1 dikke electrakabel rechtstreeks aangesloten in onze stoppenkast in huis.

Wat is maximum afstand dat die 2 componenten uit elkaar mogen zitten? Of is de enige restrictie dat het JOUW electra netwerkje moet zijn?

Dus als ik het 2e component op ruim 100 meter van mijn livebox in een stopcontact steek, werkt het dan?

groeten
Petitmas

Edmoor, dank voor de snelle hulp

Aanvullend vraagje nog : hoe sterk is zo'n ding? Als gezegd woon ik in Frankrijk. Muren van 60 cm, camping aan de overkant van de weg, allemaal bomen enz enz

Wat is ongeveer de rijkwijdte van zo'n ding?

Ik heb ze hier al gezien in de Orange shop voor € 109 dus dat komt wel goed

Groeten
Petitmas

Wat bedoel je met reikwijdte?
Het gaat via de stroomkabel, het is geen wifi.
Dus 1 zo'n adapter thuis in het stopcontact en aangesloten op je router. De andere ergens op de camping in het stopcontact.
Daar zou je dan eventueel wel een draadloos access point (wifi) of een switch op aan kunnen sluiten.
Afhankelijk van wat je er aan de camping kant precies mee wilt gaan doen vraagt het ook wel een deftig internet abonnement.

Zo'n Devolo starterkit van 2 adapters is trouwens in NL al verkrijgbaar vanaf ongeveer 70 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/280048/devolo-dlan-dlan-200-avmini-starter-kit.html

Voor de Netgear TP-Link is dat vanaf 50 euro.
http://www.pixmania.nl/nl/nl/113974...kit-met-2-mini-p.html?srcid=556&CodePromo=oui

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan