Traag internet door hoge ping - router of Ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert111223

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
(Allereerst als dit op de verkeerde plaats is gepost verplaats het AUB ik denk dat dit de beste plaats ervoor is.)

Sinds een aantal weken heb ik last van een hoge ping, beide in game (Battlefield 3 en Minecraft) en met browser.
Nu merk ik er niet heel veel van als ik op internet zelf zit, maar als ik met CMD een ping test doe naar "google.nl" dan is de 'tijd' meestal rond de 200ms waar mijn vriend op hetzelfde moment (andere provider) ongeveer 20 ms had (zelfde dorp). Mijn provider is Ziggo.
Op dit moment ben ik verbonden met internet via draadloos, maar ik heb ook op een laptop ,draadloos en bekabeld, geprobeerd en een (andere) pc ook bekabeld.
Zelfde resultaat 200ms (ongeveer).
Die resultaten waren 's middags als ik savonds ongeveer 7 uur weer ping naar google dan krijg ik VEEL lagere waarden dicht bij een gemmidelde van 20ms.
Speedtest: hierop valt niks te zien??? al heb ik voordat ik hogere ping kreeg (ongeveer een maand geleden ofzo) ook wel een speedtest gedaan en me denk te herrineren dat ik toen soms zelfs 10ms kreeg?
http://www.speedtest.net/my-result/3080857529
Ping naar google: traag nu rond de 147ms gemmideld
pingtest.png
beide test's waren rond 6 uur (vandaag 5-11) gedaan.

Als ik in game zit (Battlefield 3) en het is 's middags ('s avonds gebeurt het niet tot zelden) dan lagg ik verschrikkelijk en "teleporteer" bij meters in plaats van dat ik vloeiend loop ook herhaal ik acties als herladen wat verscrikkelijk vervelend is.
In Battlefield 3 loopt mijn ping soms op tot pieken van 300ms waarmee ik compleet stilstaa.
Normaal haal ik in Duitse en Nederlandse servers rond de 15- 20 ping soms 30 deze zelfde servers geven me nu allemaal 200 (of meer).
Zelfde verhaal in Minecraft ik heb een klein servertje met 3 mensen en hun hebben nu een slechte verbinding omdat mijn internet slecht is.

Nu om tot de vraag te komen.
Ligt dit aan mijn provider Ziggo? of aan de router, of iets heel anders?
Mijn persoonlijke verdenking gaat uit naar ziggo de router is nog niet eens 3 jaar oud.
Zoja wat zou ik er aan kunnen doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp :D
Ik wil graag meer info geven maar zeg wel wat je nodig hebt.

Bel de support van Ziggo en vraag of ze een meting willen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan