Traag internet en dan valt verbinding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maverickje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2014
Berichten
2
Hallo sinds kort heb ik een probleem met het internet op mijn laptop.

Als ik de laptop opstart maakt hij gewoon verbinding met ons draadloos netwerk en internet.
Het internet is direct al erg traag en na ongeveer een kwartier a half uur valt steeds de verbinding met het netwerk weg, of heb ik wel nog verbinding met het netwerk maar geen internet toegang.

Met andere apparaten heb ik geen problemen (ipad, gsm).
Ik heb de router en modem van ziggo beide al eens een tijd van de stroom afgehaald en weer ingestoken. Hiermee is het probleem niet verholpen.
Er zijn geen nieuwe apparaten of instellingen bijgekomen.

Ik dacht zelf dat misschien de netwerkkaarten defect was, maar ik las op het forum dat je dan helemaal geen netwerkverbindingen zou kunnen vinden.

Heeft misschien iemand tips waar ik naar kan kijken?
 
Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

    minitoolbox.png

  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.



Voer het volgende uit:
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

opdracht.gif


Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje
 
Hallo,

Ik heb het gevraagde bestandje erbij gezet als bijlage. Ik hoop dat je er wat mee kan.

Dit is de ping.log:
Pingen naar google.nl [74.125.136.94] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.125.136.94: bytes=32 tijd=16 ms TTL=50
Antwoord van 74.125.136.94: bytes=32 tijd=15 ms TTL=50
Antwoord van 74.125.136.94: bytes=32 tijd=16 ms TTL=50
Antwoord van 74.125.136.94: bytes=32 tijd=16 ms TTL=50

Ping-statistieken voor 74.125.136.94:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 15ms

Bekijk bijlage Result.txt


Alvast bedankt!
 
  1. Diagnosticeer welk programma's met het internet verbonden zijn en de meeste bandbreedte opeisen met de bandbreedte slurptest
  2. Als je een router of powerline adapter gebruikt, koppel deze dan af en zorg voor een rechtstreekse verbinding met een UTP-kabel tussen je computer en kabelmodem. Vergeet niet het kabelmodem een herstart te geven door de stroom tien seconden te onderbreken
  3. Schakel op je computer software zoals P2P-programma`s, torrentsoftware en downloadmanagers uit
  4. Ga naar snelheidscheck en voer een snelheidsmeting uit. Bij het uitvoeren van deze snelheidsmeting ziet je je download- en uploadsnelheid en de pingtijd. Noteer deze.
  5. Als je de internetsnelheid niet haalt die bij jouw abonnement hoort na uitvoeren van bovenstaande stappen stuur dan een e-mail aan klantenservice@jouwprovider.nl. Vermeld daarin wat je gedaan heeft en de door jouw geconstateerde upload- en download snelheid en de pingtijd.
  6. Haal je met een rechtstreekse verbinding tussen computer en kabelmodem wel de internetsnelheid die bij jouw abonnement hoort dan wordt de traagheid veroorzaakt door software op jouw computer (welke je voor deze test heeft uitgeschakeld) of door jouw router of powerline adapter. Probeer de problemen zelf op te lossen of zoek contact met de leverancier van het product.

Opmerking 1:
Als je met de snelheidscheck de snelheid haalt die bij jouw abonnement hoort maar met andere downloads buiten het netwerk toch problemen ervaart, kan dit verschillende oorzaken hebben. Een aantal factoren zijn onder andere de locatie waar de andere persoon zich fysiek bevindt, de route die gevolgd wordt en de kwaliteit van het netwerk, de snelheid, en verbinding aan de andere zijde.

Opmerking 2:
Internetsnelheden worden door providers uitgedrukt in de eenheid Megabit per seconde (Mbps). Als je dit getal deelt door 8 krijg je megabytes per seconde (MBps). Dus als je een internetabonnement hebt met een downloadsnelheid van 20 Mbps staat dit gelijk aan 2,5 MBps.

Een website waar je de eenheden kunt omrekenen zijn:
http://www.leejoo.nl/java/calculator/kb_calculator.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan