traag internet, lage download snelheid, firewall werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik heb een aantal problemen en ik denk dat het hier wel thuis hoort.

Sinds een paar week hebben we hier thuis last van sloom internet, pagina's laden duurt veel te lang, soms wordt de pagina niet eens geladen.
Dit probleem doet zich voor bij de bedrade computers maar ook bij het draadloze internet. Het ligt dus niet aan de draadloze router, lijkt mij.

Verder is de download snelheid erg laag, en de firewall werkt ook niet. Als ik naar configuratiescherm > firewall ga, wordt dat scherm niet eens geladen en krijg ik deze foutmelding:

'De Windows Firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Wilt u de service Windows Firewall / Internet-verbinding delen (ICS) starten?'

Vervolgens klik ik op 'ja', omdat 'nee' helemaal geen effect geeft.

Dan krijg ik deze foutmelding:

''Windows kan deze service niet starten. Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen(ICS).

dan klik ik op 'ok' en klaar... niks geen effect.

Ook niet als ik mijn gratis AVG virusscanner uitzet, hoewel internet dan wel ietsje sneller gaat.

Graag hulp!

[...]

Verder is de download snelheid erg laag, en de firewall werkt ook niet. Als ik naar configuratiescherm > firewall ga, wordt dat scherm niet eens geladen en krijg ik deze foutmelding:

'De Windows Firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Wilt u de service Windows Firewall / Internet-verbinding delen (ICS) starten?'

Vervolgens klik ik op 'ja', omdat 'nee' helemaal geen effect geeft.

Dan krijg ik deze foutmelding:

''Windows kan deze service niet starten. Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen(ICS).

Dat zal eraan liggen dat je Windows Firewall service is uitgezet én op type Uitgeschakeld gezet, maar kijk dat eerst even na:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Blader naar beneden naar Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)
Dubbelklik erop, en kijk of het Opstarttype misschien Uitgeschakeld is.
Indien ja, dan kun je hem weer op Automatisch zetten, en daarna proberen te starten.

Overigens moet je je wel afvragen of je niet al een firewall programma op je pc actief hebt, zoals Zonealarm, Comodo firewall, Norton Internet Security etc. voordat je de firewall weer inschakelt. Heb je al een andere firewall actief, dan moet je de Windows firewall niet aanzetten.

Tijs.

Bedankt, het is al weer goed.

Het stond ook gewoon goed toen ik het controleerde, toen de pc opnieuw opgestart en nu werkt de firewall weer.

Internet is nog steeds ontzettende sloom, na een half uur proberen kan ik hier eindelijk wat typen en ik hoop dat het verzonden word.

Ik zou zeggen:
- Schakel het draadloze gedeelte even uit op de router, tegen meelifters uit de buurt.
- Zet maar 1 computer aan, namelijk een die bedraad met de router verbonden is.
- Ga testen met die ene computer of Internet nog steeds 'sloom' is. Is dat het geval, koppel de volgende computer bedraad aan, en ga daarmee testen. Enz.

Bedoeling hiervan is om te achterhalen of het puur aan je internet-verbinding i.sm. de router ligt of aan te zware belasting door teveel gebruikers of aan meeliftende buren op je (draadloze) netwerk.

Is het dan niet sloom, dan kunnen bovengenoemde oorzaken van toepassing zijn (=teveel programma's/computer die internet-verkeer genereren en/of buren die meeliften).

In het algemeen kan het geen kwaad om alle computers een op spyware/adware etc. te scannen. Gebruik een programma als Spybot Search and Destroy voor dat doel.

Succes,

Tijs.

Het probleem is er nog steeds, de firewall staat gewoon aan maar internet is ontzettend sloom! de pagina's kunnen niet worden geladen.

Msn werkt trouwens wel gewoon.

Meelifters kan haast niet want we wonen in een buurt waar de huizen aardig ver van elkaar af staan.

Probeer een programma als PingPlotter Pro en zet daar een paar traces mee op. Hopelijk kun je dan achterhalen waar op het traject de zaak vertraagt.

Succes,

Tijs.

Ik heb mijn eigen ip in het programma ingevoerd en daar is niets mee aan de hand.

Kun je misschien uitleggen wat ik moet invoeren/controleren?

Je zegt trage download.

Wat je dus kunt proberen is het ip-adres van de website waar je trage downloads hebt in te voeren in PingPlotterPro om te 'tracen'.

Je kunt dan grafisch zien waar eventueel een bottleneck zit. (NB: Niet alle routers reageren op een ping-aanvraag, dus ben niet verbaasd hier of daar alleen maar sterretjes te zien ipv. een milliseconde waarde).

Doe ter vergelijking nog een paar traces meer, zoals de website van je provider bijvoorbeeld, www.google.nl of www.helpmij.nl

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan