traag internet met KPN glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricklarissa

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2016
Hallo ik heb erg traag internet met glasvezel via kpn misschien wel trager als de draadloze verbinding voor glasvezel.
Ik heb snelheidstests gedaan uurtje terug

Via speedtest
Ping-8ms
downl snelh-37.75 mbps
Upload-37.63

10 minuten erna kpn snelheidstest
Latency-8ms
Jitter-5ms
downl-32.65 mbps
upload-19.73
Is dit traag heeft iemand een idee youtube filmpjes lopen spontaan vast en blijven draaien
Gewoon simpel internetten van pagina naar pagina duurt erg lang het blijft maar draaien pfff
Wie heeft een idee
gr Patrick

Hallo,

Met de door u gemeten snelheden zou je op zich met gemak een toutube filmpje kunnen kijken en redelijk snel kunnen surfen over het net. Dat de computer traag is met youtube en / of surfen over het net kan misschien andere oorzaken hebben ( spyware op de computer, drivers die misschien niet meer helemaal up to date zijn, etc. ).

Wat voor glasvezel abonnement heb je ? Is het alles in 1 ( bellen, internet, tv ) ? 50, of 100 ( of hoger ) MB abonnement ? En zijn er meerdere apparaten aangesloten, zoals computers, laptops, digitale tv tuners ?

Mocht het een 100 MB abonnement zijn, dan zijn de snelheden die u geconstateerd heeft, vrij laag. Je kan proberen de Modem ( wat een experiabox zou kunnen zijn ) uit te schakelen ( knop zit achterop ), even wachten, meestal een minuutje, en dan weer inschakelen, en wachten tot alle lampjes weer groen zijn.

Mocht er geen verandering zijn, dan heeft kpn zelf een forum waar je je vraag kan stellen. Daar kunnen ze je redelijk snel helpen, hou eventueel klantengegevens bij de hand.

Alles is door KPN aangelegd én origineel? Geen eigen apparatuur erbij geplaatst?

Als je eerst verteld welk abonnement je hebt en of je glasvezel hebt, dan kunnen we misschien wat meer zeggen.
Edit, ja je hebt glasvezel.

Ik weet uit ervaring dat wanneer je er zelf een router tussen hebt staan, dat je snelheid dan minder wordt. Haal je die er tussenuit dan is de snelheid die van je abonnement.

Verder is die test die KPN aanbiedt wat mij betreft geen goede, die geeft hier een error aan.
Ga ik naar speedtest kom ik beter uit de bus.

18.jpg

17.jpg

Laatst bewerkt:
Daar topicstarter vandaag nog niet heeft teruggereageerd, doe ik nog maar een andere duit in 't zakske : heb je dat bij 1 browser of gebeurt het ook bij een tweede, derde....... ?

Doe ook hier de test eens : Klik (even naar beneden scrollen).

Mijn ervaring is dat die uiterst nauwkeurig is (kan ook bijna niet anders, want de provider achter die test is Ookla).

Btw. ik heb sinds een jaar ook KPN glasvezel (500/500) en ik moet (tot mijn vreugde) vaststellen dat zowel de up -als downloadsnelheid hoger zijn (slechts 2,1%, maar toch.....) dan in het afgesproken abonnement : Klik

En de Ziggospeedtest een paar minuten na de vorige 'zuivere' Ookla speedtest :

ziggo.jpg

Punt dat ik wil maken is dus eigenlijk : doe eens een paar verschillende testjes en vooral ook middels een andere browser.

Laatst bewerkt:
Grappig, met die Ziggo test, zit ik op bijna op hetzelfde als speedtest, zelfs wat meer:

19.jpg

Ik heb er wel een extra router tussen zitten die wordt gebruikt als accesspoint. Dus dat we boven betere wifi hebben, want de wifi van de Experiabox van de KPN is niet heel sterk. Zeker niet als je boven zit.
Plus ik kan op die router extra apparaten zetten, handig ;)

Even afwachten maar, het is warm en wie weet zitten ze dagen in het zwembad. Je weet het niet hè.

(het gebeurt wel steeds vaker dat men niets meer van zich laat horen als wij energie in de antwoorden en tips hebben gestoken. Ik heb nog een boel vragen in mijn abonnementen staan die gewoon niets meer schrijven, geen idee of het dan is opgelost of niet en een dank je kan er ook nooit af. En dat vind ik best jammer.)

Wat het zwembad / weer betreft snap ik je.
Wat ik echter niet begrijp (en nooit zal begrijpen) is als je als probleemhouder een probleem post, je dan meer dan 24 uur (kennelijk) niet meer inlogt. Ik heb zelf in het verleden ook wel eens een vraagje gesteld en ik zit dan zo in elkaar dat ik mijn mailbox als een bok op de haverkist in de gaten houd óf er al een reactie is geweest. Ik wil immers graag mijn probleem opgelost zien.........

Daarom mijn tekst onder het zwembad gebeuren. ;)
We wachten het wel af. Geduld is ook met deze hitte een schone zaak.;)

Hallo,

Met de door u gemeten snelheden zou je op zich met gemak een toutube filmpje kunnen kijken en redelijk snel kunnen surfen over het net. Dat de computer traag is met youtube en / of surfen over het net kan misschien andere oorzaken hebben ( spyware op de computer, drivers die misschien niet meer helemaal up to date zijn, etc. ).

Wat voor glasvezel abonnement heb je ? Is het alles in 1 ( bellen, internet, tv ) ? 50, of 100 ( of hoger ) MB abonnement ? En zijn er meerdere apparaten aangesloten, zoals computers, laptops, digitale tv tuners ?

Mocht het een 100 MB abonnement zijn, dan zijn de snelheden die u geconstateerd heeft, vrij laag. Je kan proberen de Modem ( wat een experiabox zou kunnen zijn ) uit te schakelen ( knop zit achterop ), even wachten, meestal een minuutje, en dan weer inschakelen, en wachten tot alle lampjes weer groen zijn.

Mocht er geen verandering zijn, dan heeft kpn zelf een forum waar je je vraag kan stellen. Daar kunnen ze je redelijk snel helpen, hou eventueel klantengegevens bij de hand.

Hallo sorry dat ik er even niet was ja ik heb kpn alles in 1 bellen digitale tv en internet.
Ik heb beneden en op zolder een pc op zolder staat nooit aan.
Verder ipad tablet gsms stuk of 3 en een wijyou en wat losse nintendos maar die worden ook bijna nooit gebruikt.
Verder is alles door een monteur aangesloten.
gr Patrick

Daar topicstarter vandaag nog niet heeft teruggereageerd, doe ik nog maar een andere duit in 't zakske : heb je dat bij 1 browser of gebeurt het ook bij een tweede, derde....... ?

Doe ook hier de test eens : Klik (even naar beneden scrollen).

Mijn ervaring is dat die uiterst nauwkeurig is (kan ook bijna niet anders, want de provider achter die test is Ookla).

Btw. ik heb sinds een jaar ook KPN glasvezel (500/500) en ik moet (tot mijn vreugde) vaststellen dat zowel de up -als downloadsnelheid hoger zijn (slechts 2,1%, maar toch.....) dan in het afgesproken abonnement : Klik

En de Ziggospeedtest een paar minuten na de vorige 'zuivere' Ookla speedtest :

Bekijk bijlage 274863

Punt dat ik wil maken is dus eigenlijk : doe eens een paar verschillende testjes en vooral ook middels een andere browser.

Ziggo test
ping 8 ms
jitter3 ms
Down snelh-33.07 mbps
upload ------32,56 mbps

na 5 min ookla test
Ping 7 ms
jitter 1 ms
dl snelh 511.56 mbps
upl snelh513.41 ,,,,,,

Sorry ik was 2 dagen niet geweest en heb Adhd dus zoveel reakties had ik niet verwacht toch bedankt.
Ik heb op de meeste vragen proberen antwoord te geven misschien heb ik iemand over geslagen maar moet aan het forum wennen.
Thanks voor de reakties :thumb:

Hallo sorry dat ik er even niet was ja ik heb kpn alles in 1 bellen digitale tv en internet.
Misschien dat je nog wel even kan vertellen wat je internet snelheid is van je abonnement? Anders weten we nog niet helemaal of je snelheid niet snel is volgens de testen. ;)

Mocht blijken dat er iets niet in orde is, dan de KPN bellen. Die heeft het tenslotte aangelegd dus zij moeten het dan zeker oplossen.
En daar hoef je dan niets voor te betalen.

(geen eigen router er dus tussen?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan