Traag internet met nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gummer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe router gekocht, de Linksys wrt160n V2.

Als ik mijn laptop met draad verbind, is de verbinding vrij snel.

Als ik overga op draadloos internet, wordt de verbinding heel erg traag.

Ik heb zelf geen idee waarin ik het zoeken moet.

Ik hoor graag of iemand hiermee kan helpen, en welke specifieke info daarvoor nodig is....

Groet,
Gummer

Welke snelheid kan je Laptop aan? 54mbit?
Ik neem aan van je router iets van 300 mbit.

Alleen het traagste apparaat bepaald de snelheid in het gehele netwerk.

Een vuist regel is met draadloos:
Je mag blij zijn als je 70% van de theoretische snelheid haald. ingeval van 54 mbit is dit 37

Daar komt ook nog bij dat de afstand tussen de laptop en je router parten kan spelen, zit er bijvoorbeeld een muur tussen? plafond? of andere dingen? dat belemmerd helaas je signaal. Waar door de snelheid al snel terug geschroeft wordt tot een luttele 10 a 20 mbit wat je maximaal kan halen.

Heb je er nog beveiliging op staan ? WPA/WEP TKIP AES of zulk soort, dan gaat er ook weer snelheidswinst verloren om dat dit allemaal berekend moet worden.

Beste keuze als je echt een optimale verbinding wilt hebben, zou ik voor het kabeltje gaan.

Ik heb deze laptop:

http://www.kieskeurig.nl/laptop/compaq/presario_cq60-100ed/specificaties/288317/
Ik denk inderdaad dat de snelheid dan 54 mbit is.

de snelheid van de router is max. 300 Mb/s

Er staat verder geen muur of iets dergelijk tussen de router en de laptop. De laptop staat vaak in dezelfde ruimte als de router (3 meter afstand)

Daarnaast een beveiliging WPA2.

Het vreemde is dat de vorige router, zo'n 5 jaar oud, nog sneller was dan deze gloednieuwe..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan