Traag internet op één (snelle) pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

j-a

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
101
Het volgende is het probleem.

Sinds kort is het internet (via de kabel) ontzettend traag op mijn pc. Aanvankelijk dacht ik dat dit kwam omdat het toch al een vrij oude pc (2009) is die ook al een tijdje niet opgeruimd was. Dus besloot ik om de hele brut maar eens opnieuw te installeren. Een nieuwe Windows-installatie erop en gaan met die banaan. Het mag echter niet zo wezen. Ook nu nog is het internet erg traag, op dit moment haal ik nog geen eens 1 mb... Ik heb werkelijk geen enkel idee wat de oorzaak kan zijn.

Heeft iemand het verlossende antwoord?
 
Tsja, een definitief antwoord is nooit te geven.

Overigens ga ik ervan uit dat je bedoelt met "via de kabel" dat de pc bedraad is aangesloten, dus niet via wifi/draadloos.

Waar ik mijn aandacht op zou richten is (gegeven dat het probleem er niet was maar sinds kort wel) of de netwerkkabel nog wel goed is. Dus koop (of leen van iemand) een andere netwerkkabel en kijk of er verbetering optreedt bij inzet van die alternatieve netwerkkabel.
Voor je beeldvorming: Ook als de netwerkkabel altijd aangesloten is en er niet aan getrokken wordt kan die kabel "kapot" gaan, zoals mijn collega vorige week meemaakte.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Had ik nog helemaal niet een gedacht. Ik zal het eens proberen. Klinkt zeer aannemelijk natuurlijk.
 
Zojuist even een ander netwerkkabeltje erin gedaan en hopla: 46,4 mb.

Hoe simpel het soms wel niet kan zijn. Bedankt.
 
Mooi resultaat. Graag nog wel even deze vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan