Traag internet op 1 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldwins

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een tiscali internet verbinding en laatst en linksys draadloos apparaat gekocht hierop heb ik alleen mijn laptop aangesloten. Na verloop van tijd gaat het binnen halen van internet pagina's heel erg traag.

Probleem is dat als ik op de laptop de wireless verbinding verbreek en deze direct op de modum van tiscali prik het geen verandering brengt. Mijn vaste computer is een paar jaar oud en zit met een draadje aan de modem vast. Deze heeft absoluut geen last van traagheid.

Op de laptop zat vista. Ben begonnen om allerlei scan programma's uit te voeren (norton, nod, kaspersky etc.) ik heb nu alleen nog avg anti virus erop zitten. Vista is vervangen voor windows 7. Problemen blijven het zelfde.

Het lijkt of internet explorer ergens door wordt geblokkeerd. Wil liever niet switchen naar firefox oid heb nog niet geprobeerd of dit verbetering geeft zal dat vanavond proberen.

Heeft iemand nog een idee?

Update: bij aansluiten laptop op de kabel waar de andere computer op zit geeft geen verbetering. Heb het vermoeden dat de modem mijn laptop blokkeert. Bij aanmelden van mijn laptop bij mijn zwager met zijn modem (zelfde type en leverancier) gaat internet super snel. Ik denk dat er een instelling verkeert staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan