traag internet op gloednieuwe laptop ( windows 8.1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsdekkers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2014
hallo, ik heb 3 dagen geleden een nieuwe laptop gekocht, een hp pavilion 15 d050nd met window 8.1 als besturings systeem. echter de internet verbinding is traag!

ik zit bij UPC daarbij hebben wij een horizon all in one modem. internet verbinding gaat draadloos. met het downloaden van torrents behaal ik geen hogere snelheid dan 150 kb/ps terwijl ik op mijn oude laptop(fujitsu lifebook series a met windows 7) snelheden behaalde van 3.5 mb p/s.

heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen ligggen?

groeten niels

a. Hoe snel een torrent gedownload kan worden is niet alleen afhankelijk van je (draadloze) Internet-snelheid.
b. Doe eens een test op http://www.speedtest.net met al die download-activiteiten stopgezet.
c. Je meldt (natuurlijk?) niet welke Torrent-client programma je gebruikt, maar bij uTorrent moet je een groen vinkje op de statusbalk onderaan rechts zien. Pas dan heb je (voor wat betreft het uTorrent programma) de beste omstandigheden. Staat er geen groen vinkje, dan moet je er eerst voor zorgen dat het groene vinkje er wél komt te staan.
d. Mogelijk levert nieuwere driver-software nog wat op. Op de HP site staat 2007.10.x.x software, terwijl op deze link 2007.12.x.x software staat. Overigens verwacht ik daar niet veel van; ik verwacht meer van punten a. t/m c.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan