Traag internet op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bniko1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Sinds een week of 4 gaat internet op mijn laptop supertraag. Op de vaste computer gaat internet via een kabel wel snel maar de laptop via diezelfde kabel niet. De snelheid van de verbinding is volgens het icoontje ook uitstekend. Kortom, het ligt aan de laptop en niet aan de verbinding. Ik heb de laptap al gedefragmenteerd, tijdelijke bestanden verwijderd, virusscan over laten gaan en op spyware gecheckt. Waar zou het trage internet aan kunnen liggen en vooral, wat kan ik eraan doen? Bij voorbaat dank voor tips en hulp!

...

Als ik het goed begrijp was het 4 weken geleden nog niet dus je kan proberen om terug te gaan naar een herstelpunt voordat je er last van had.

Anders zal ik het ook niet weten,

Voor meer informatie over systeemherstel: Linkje

Heb het geprobeerd maar niet geholpen. Wat zou ik nu nog kunnen doen?

ik heb dit probleem ook:

Laptop op een vaste lijn, met mijn andere computer heb ik dit probleem niet.

speedtest.nl geeft een normale snelheid aan, welke ik niet haal.

Bij downloads in internet explorer, of Firefox kom ik met moeite aan 2kb/s

Dit probleem is deze middag opgedoken, ik heb een systeemherstel gedaan naar gisteren.. ook dit hielp niet

Ook een Virusscan gedaan met McAfee (eerst geupdate), hielp niet
Firewall en virusscanner uitzetten deed ook niets aan de snelheid :(

Edit: Als ik het bericht van bniko1 goed lees, denk ik dat hij over een draadloos netwerk spreekt, indien ik beter een nieuw topic start, of er al een dergelijk bestaat, laat maar iets weten é

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we wel hetzelfde probleem hebben Scorpia. Ik heb weliswaar een draadloze verbinding op m'n laptop, maar het probleem zit hem niet in de verbinding. Als ik de laptop aan een vaste verbinding zet, is het probleem namelijk niet opgelost. Als je een oplossing vindt, hoor ik het dus graag!

Bij mij is het probleem plots opgelost, ik kan nog altijd niet zeggen wat het precies was..
Ik heb onder andere automatisch downloaden van windowsupdates uitgezet,
zou wel eens kunnen dat hij bij mij gewoon net aan het downloaden was en ik het niet gezien heb

succes nog met u laptop ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan