Traag internet terwijl het op andere laptops/pc's normaal functioneert

Status
Niet open voor verdere reacties.

oetels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2011
Ik heb een vraag betreffende het trage internet op mijn laptop. Zes maanden geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, het internet werkte goed op de plek waar ik destijds gewoond heb. Sinds drie maanden woon ik ergens anders, het internet is hier bij alle laptop's en computers goed behalve bij die van mij. Op www.speedtest.net heb ik een test gedaan, mijn downloadsnelheid bedroeg hier minder dan 1 MB terwijl het op de andere PC's meer dan 23 MB bedroeg.

Ik heb al mijn Cookies, tijdelijke bestanden etc. verwijderd en heb ook mijn netwerkadapter (Atheros AR9285) opnieuw geïnstalleerd. Dit alles heeft niets geholpen dus dit is mijn laatste hoop, kan iemand mij helpen?

Misschien staat je (wireless toch?) netwerkkaart op n-snelheid en de router op G?

Studentenhuis?

Bedankt voor de reacties.

Ik heb even gekeken en beide zijn in ieder geval voor N-snelheid gemaakt, de router is van Linksys: Wireless-N Home Router WRT150N. De netwerkkaart is WepTKIP 11N. En ik woon juist niet meer in een studentenhuis maar tijdelijk bij mijn ouders.
Kunnen jullie hier iets mee?

Tja, je zal toch echt de instellingen moeten bekijken in vergelijking met de andere pc's die het wél doen.

Kijk eerst maar bij de TC/IP-eigenschappen (van de Eigenschappen van je netwerkkaart) of netwerkadres verkrijgen op automatisch staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan