Traag internet via WL-160 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpYrO DrAgOn

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Ik heb een Sitecom WL-160(firmware 1.67) router met daarop aangesloten: 2 draadloze laptops, 1 bedrade dockingstation, 1 kiss hdrecorder en 1 bedrade desktop. Deze desktop heeft, als deze aangesloten is via de router, problemen met het laden van internet sites en downloaden van bv updates of nieuwe software. Bij het downloaden blijf hij op een bepaald percentage hangen, of doet hij soms 30 min over een bestand van 5mb.
Heb de firewal en internet instellingen al vergeleken met mijn laptop, maar kan niets vinden.
Als de desktop rechtstreeks op mijn casema motorola modem is aangesloten werkt het downloaden etc wel. :shocked:
De pc is opnieuw geinstalleerd met XP sp2 en ie7. Ook via het netwerk kan ik vanaf andere laptops de desktop wel benaderen maar andersom niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?:confused:

Hoi,

Twee vragen dus:

1. de 'trage' verbinding
2. de detectie binnen het netwerk.

1. Werkt deze ook traag als je alle andere op de router aangesloten apparatuur eens helemaal afsluit of afkoppelt?
2. Mogelijk is de 'computernaam' identiek aan de hostname in de setup van de router, verander deze eens op de dektop (uiteraard is de werkgroep-naam identiek aan die van de andere pc's/laptops ......)

Hallo ik heb bovenstaande uitgevoerd en het werkt als en tierelier :thumb:Ben nu aan het downloaden en installeren van updates etc gaat ook goed. Ook heb ik de andere bedrade kabels weer in de router gestoken. Ik heb alleen nog niet de Kiss dvd speler of de docking aangehad...
wel heb ik mijn computernaam veranderd (ik had echter op de andere computers niet dezelfde naam). Ben nu op de desktop bezig met internettenen dat gaat goed. ga nu eerst mijn draadloze laptop aanzetten en dan de desktop rebooten:) EN DAN duimen dat het goed gaat...

Helaas :( na het opnieuw rebooten werkt het weer niet... internet is traag, filmpjes van rtlgemist of youtube haperen en geven niet weer terwijl ik ze zojuist nog vloeiend heb kunnen volgen (voor de reboot) downloaden van updates voor java lukken niet, krijg de melding dat een cab file niet benaderd kan worden, terwijl ik voor de reboot java geinstalleerd heb en dat ging vlekkenloos. Bij avast gaat het downloaden wel goed.
Ook kan ik via het netwerk wel de desktop benaderen via mijn draadloze laptop (waar ik nu op zit)kan ook in de map bladeren maar andersom niet.. Zie de hd van de laptop wel vanaf de desktop maar kan deze niet benaderen. heb ze wel netjes geshared etc.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande? is dit misschien een instelling op mijn router?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan