Traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankos

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Hoi :cool:

Ik heb een sweex modem/router met 4 poorten.
De eerste poort gaat via een kabel naar mijn PC (boven)
De derde poort gaat via een kabel onder de grond naar de computerkamer.

Wij hebben 4mb internet van tiscali en krijgen 6mb.

Alleen het internet is niet heel snel ofzo :confused:
Vooral als alle twee de computers gebruik maken van het internet.

Weet iemand iets??

vraagje waarom zit die kabel naar de computer kamer niet gewoon in de 2e poort? moe jij weete.

maar oke zo iezo kanje je router eens opnieuw opstarten door de stekker eruit tehalen. en er weer in te doen.

dan is het misschien ook nog een optie op de internetbestanden van alles pc te verwijderen. dus coockies en tijdelijke bestanden.

en kijk ook eens hoe dhcp staat of je automatisch een ip toegewezen krijg ofdat je allemaal een vast ip heb. dat kan ook nog betrekking hebben op de snelheid.

Hallo Frankos,

Ikzelf heb ook meerdere computers in gebruik en zeker als er tegelijkertijd gedownload wordt wordt de snelheid snel minder! Ook het constant laten meedraaien van bijv. limewire of andere muziekdownloadprogramma's kost veel snelheid omdat andere gebruikers ook bestanden vanaf jullie pc's kunnen halen. Dit kost allemaal snelheid. Mijn max. downloadsnelheid ligt op ongeveer 500 KB/s en ook ik heb 4 mb internet. Wellicht is het goed om binnen het gezin eens wat afspraken te maken wie wanneer iets downloadt zodat de snelheid verdeeld kan worden.

Veel succes,

gkesler

vraagje waarom zit die kabel naar de computer kamer niet gewoon in de 2e poort? moe jij weete.

maar oke zo iezo kanje je router eens opnieuw opstarten door de stekker eruit tehalen. en er weer in te doen.

dan is het misschien ook nog een optie op de internetbestanden van alles pc te verwijderen. dus coockies en tijdelijke bestanden.

en kijk ook eens hoe dhcp staat of je automatisch een ip toegewezen krijg ofdat je allemaal een vast ip heb. dat kan ook nog betrekking hebben op de snelheid.

Soms is het inderdaad verholpen, als je het modem opnieuw aan doet.
Verder staat mijn dhcp op automatisch.
En de cookies worden ook wekelijks opgeschoond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan