Hallo beste forumgangers.
Ik heb sinds de laatste weken een probleempje met mijn internet. Het is de afgelopen tijd een heel stuk trager geworden en ik heb geen flauw idee waarom.
Heb een abonnement van Telfort met daarbij een Zyxel P-2601HN-F1 modem.
We hebben beneden twee laptops staan waar de internet wel gewoon normaal is gemiddeld 6,5 mb/s down en 1 mb/s up. Maar boven op mijn computer is het internet dramatisch. Een youtube filmpje laden is al te veel gevraagd en soms laadt 'ie helemaal geen websites meer (of verschrikkelijk traag). Boven heb ik een gemiddelde snelheid van 0,50 mb/s down en 0,75 mb/s up. Het signaal is overigens sterk met 4 streepjes, dus daar kan het bijna niet aan liggen. Verder is het netwerk beveiligd met WPA2-PSK.
Een aantal zaken heb ik al geprobeerd:
- Modem helemaal uitdoen en een kwartier later weer aan
- Modem helemaal resetten
- Nieuwste firmware installeren (blijkbaar had ik al de nieuwste)
- DSL kabel en plug aan de muur vervangen
- Netwerkkaart op een andere PCI poort zetten
- Nieuwste netwerkkaart drivers installeren
Allemaal geen succes.
Opvallend is dat dit probleem zich alleen de laatste week voordoet.
Iemand nog ideeën?
Ik heb sinds de laatste weken een probleempje met mijn internet. Het is de afgelopen tijd een heel stuk trager geworden en ik heb geen flauw idee waarom.
Heb een abonnement van Telfort met daarbij een Zyxel P-2601HN-F1 modem.
We hebben beneden twee laptops staan waar de internet wel gewoon normaal is gemiddeld 6,5 mb/s down en 1 mb/s up. Maar boven op mijn computer is het internet dramatisch. Een youtube filmpje laden is al te veel gevraagd en soms laadt 'ie helemaal geen websites meer (of verschrikkelijk traag). Boven heb ik een gemiddelde snelheid van 0,50 mb/s down en 0,75 mb/s up. Het signaal is overigens sterk met 4 streepjes, dus daar kan het bijna niet aan liggen. Verder is het netwerk beveiligd met WPA2-PSK.
Een aantal zaken heb ik al geprobeerd:
- Modem helemaal uitdoen en een kwartier later weer aan
- Modem helemaal resetten
- Nieuwste firmware installeren (blijkbaar had ik al de nieuwste)
- DSL kabel en plug aan de muur vervangen
- Netwerkkaart op een andere PCI poort zetten
- Nieuwste netwerkkaart drivers installeren
Allemaal geen succes.
Opvallend is dat dit probleem zich alleen de laatste week voordoet.
Iemand nog ideeën?